اجرای۱۶۰ برنامه در ۱۵ بقاع متبرکه شهرری

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام مرتضی صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در نشست ستاد اجرایی فجر فاطمی با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی در روز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه(س) در تمام بقاع متبرکه برگزار می‌شود که برنامه شاخص این روز در آستان شیخ صدوق(ره) با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مؤمنی و مداحی سعید حدادیان برگزار می‌شود که در پایان نیز نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله محمدی ری شهری تولیت محترم آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برپا خواهد شد.

وی با تشریح برنامه‌های ایام دهه فجر فاطمی ادامه داد: در این ایام خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه با نام خیمه‌های انقلاب با حضور ۲۰ مبلغ تخصصی از شهر مقدس قم و ۲۰ مبلغ از شهرری در موضوعات مختلف مشاوره‌های لازم را ارائه می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در موضوع وقف در باغ موزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در روز ۲۲ بهمن ماه نیز در مسیر راهپیمایی شهرری غرفه اختران ری با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی به معرفی ویژه اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در حماسه ۲۲ بهمن می‌پردازد.

صادقی به برنامه محفل انس با قرآن اشاره کرد و افزود: در روز ۱۶ بهمن ماه نیز از ۲۲ قاری و حافظ ممتاز و برجسته قرآن کریم تجلیل خواهد شد که در این برنامه قرآنی و فاطمی حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران سخنرانی خواهد کرد.

وی دیدار با خانواده شهدا، کمک به هیئت‌های مذهبی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم این ایام، همچنین کاشت ۴۰ نهال در چهل سالگی انقلاب در بقاع متبرکه را نیز در اعلام برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: با همکاری کمیته امداد بازارچه خیریه در آستان امامزاده عبدالله(ع) در این ایام برپا می‌شود و همین‌طور در تعامل با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ری مقرر شد مددجویانی که به درمان نیاز داشته باشند را به بیمارستان اوقافی فیروزآبادی برای انجام اقدامات درمانی لازم معرفی شوند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری برگزاری همایش «دورهمی انقلاب» و پرواز ۴۰ بالن با چهل شعار انقلابی با حضور مسؤولان ری بر فراز آستان بی‌بی شهربانو(س) در اولین روز از دهه مبارک فجر را نیز یادآوری کرد.

صادقی با تأکید بر شفاف‌سازی دخل و خرج بقاع متبرکه به عنوان حق اساسی مردم و برای جلوگیری از شایعات، ابراز داشت: اوقاف هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد و تمامی ساخت و سازهای بقاع متبرکه از طریق نذورات، کمک‌های مردمی و هزینه‌های کفن و دفن تأمین می‌شود که در ایام دهه فجر گزارش ده ماهه تمامی هزینه‌ها و درآمدهای هر آستان بر سردر بقعه مربوطه نصب و اطلاع‌رسانی می‌شود.

بقاعراگانیوزشهرریمتبرکه
نظرات (0)
Add Comment