اجرای طرح مطالعات عمرانی روستاهای ری

به گزارش راگانیوز ، مهدی نخعی اظهار داشت: این طرح‌ ها شامل بهسازی معابر روستایی، بازگشایی، برداشت موانع، زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری، سنگ فرش، میدان سازی، فضای سبز، احداث پارک، پیاده روسازی و ساخت کانال هدایت سیلاب هستند.
وی تصریح کرد: این طرح در روستای قلعه گلحصار کهریزک به صورت پایلوت اجرا شد و هم اکنون در سایر روستاها نیز در حال اجراست.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری افزود: توسعه و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن معیشت و اشتغال آنها بوده و بر همین اساس موضوع توسعه روستایی با محوریت اشتغال پیگیری می شود.
وی عنوان کرد: با توجه به فرسودگی منازل مسکونی جنوب تهران، مقاوم سازی و نوسازی این نوع بافت ها در راستای ایمنی و امنیت ساکنان در هنگام وقوع زلزله یک ضرورت و نیاز به شمار می رود.
نخعی ادامه داد: از آنجایی که این شهرستان به نسبت سایر نقاط استان دارای جمعیت روستایی زیادی است، نیاز به توجه بیشتری در زمینه پیشگیری قبل از وقوع حوادث و زلزله دارد.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری افزود: بر این اساس وام قرض الحسنه ۲۵۰ میلیون ریالی به منظور ساخت هر واحد مسکونی به صاحبان مسکن در روستاها پرداخت می شود.
وی ادامه داد: مبلغ ۴۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۸۰ میلیون ریال هم از محل تسهیلات به منظور نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستاییان پرداخت می شود.

راگانیوزشهرریطرج عمرانی
نظرات (0)
Add Comment