اختصاص نماینده مستقل برای شهرستان ری موجب توسعه و پیشرفت آن می شود

به گزارش راگانیوز ؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری اظهار داشت: شهرستان ری از لحاظ قدمت، جایگاه و در زمینه های مختلف دارای اهمیت زیاد است که معضلات و مشکلات فراوانی دارد و در گذشته رسیدگی خوبی صورت نگرفته است.

وی افزود: در دنیا کمتر شهری است که ۸هزار سال قدمت داشته باشد و همچنین امامزادگان واجب التعظیمی که در شهرری مدفون هستند اهمیت و ارزش آن را دوچندان کرده است.

خلیل آبادی با اشاره به سایر موقعیت های شهرستان از جمله ظرفیت بهشت زهرا، تصریح کرد: در هیچ کجای کشور گورستانی با این تعداد شهید نداریم که تعدادی از این شهدا سمتهایی همچون ریاست جمهوری، وزیر و مسئولین بلند مرتبه کشور هستند که در راه مبارزه با حق جان خود را از دست داده اند.

رئیس شورای شهرستان ری با تاکید بر ساماندهی گورستان ها بیان کرد: جایگاه این گورستان ها در تاریخ ایران بی نظیر است مثل شهدای سی تیر، امامزاده عبدالله و آرامگاه شیخ صدوق که شخصیتی مثل تختی در آنجا دفن است.

وی با بیان اینکه تاریخ بسیار قطوری در شهرری ورق خورده است، گفت: امیدوارم با کمک شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، استانداری تهران و نمایندگان مجلس، شهرری جایگاه اصلی خود را پیدا کند و حداقل به جایگاه قبل از انقلاب که نماینده مستقل داشت، برسد.

خلیل آبادی اظهار کرد: اکنون که قرار است تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند، باید برای شهرری نیز که بیش از یک میلیون جمعیت دارد نماینده مستقل اختصاص داده شود.

رئیس شورای شهرستان ری در پایان از مهندس صفوی تشکر کرد و گفت: شهردار منطقه۲۰ توجه ویژه ای به شورای شهرستان داشتند و در تهیه دفتر شورا مساعدت کردند که امیدوارم با تدوین مشکلات و ارائه راهکارهای موثر شاهد توسعه و پیشرفت این شهر تاریخی مذهبی باشیم.

جلسه شورای اسلامی شهرستان ری عصر دوشنبه با حضور خلیل آبادی عضو شورای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه ۲۰ و نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های ری در شهرری برگزار شد.

آفتاب ری

شهرریشورانماینده
نظرات (0)
Add Comment