اسلام، دین شادی است/ مغفول ماندن شادی مد نظر اسلام موجب شده ما را امت گریه بنامند

به گزارش راگانیوز ، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که امروز 18 تیرماه در تالار شیخ صندوق آستان حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، گفت: دهه کرامت فرصت و ظرفیت مناسب برای انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) به مردم است و لازمه تحقق آن تلاش و برنامه‌ریزی دقیق برای پربار کردن و غنی‌سازی این فرصت است.

وی با اشاره به شعار «در شادی اهل بیت (ع) در شاد باشیم» دهه کرامت سال ۱۳۹۶، افزود: محور شادی برای تمام اقشار و در طول سال مفید است هر چند این موضوع در جامعه ما مغفول مانده است و ما را به عنوان «امت گریه» می‌شناسند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) با اشاره به کتاب «الگوی شادی از نگاه قرآن و حدیث» خاطرنشان کرد: اسلام، دین شادی است زیرا برنامه تکامل معنوی و روحانی انسان است و شادی یکی از وجوه انسانی است.

ری‌شهری با بیان اینکه اسلام شادی را از زاویه پایداری و ناپایداری می‌نگرد، اضافه کرد: هدف اسلام رساندن جامعه به سرور و شادی پایدار است، امام کاظم (ع) در این‌باره می‌فرماید “ممکن است بعضی از شادی‌ها کوتاه باشند همچون یک لحظه اما ناراحتی فراوان به دنبال داشته باشند.”

وی با اشاره به روایتی به نقل از مرحوم کلینی، گفت: سرور از جنود عقل و کسالت از جنود شر است، انسان عاقل دایم بانشاط و از حزن و غم دور است، همان‌طور که اولیای الهی از غم، دور و در سخت‌ترین مراحل زندگی نیز شاد هستند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ادامه داد: اگر برنامه‌های اسلام در جامعه پیاده شوند، هیچ‌گاه شادی از اسلام دور نمی‌شود، بعضی از شادی‌ها موقت هستند و اسلام با شادی‌ که غم و اعتیاد، بدبختی و بیچارگی به دنبالش باشد، مخالف است.

ری‌شهری خاطرنشان کرد: اسلام در توصیه‌هایش به گریه، انابه و خشوع نیز نشاط و شادی پایدار را دنبال می‌کند، غم‌های مطرح‌شده در اسلام مانند محرم، مقدمه شادی است بنابراین اسلام، دین شادی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شعار در شادی اهل بیت (ع) شاد باشیم دهه کرامت  سال ۱۳۹۶، شعار خوبی است و باید همه‌ساله برنامه‌های این دهه با محوریت شعار سال برگزار شوند.

خبرگزاری شبستان

اسلامدینشهرری
نظرات (0)
Add Comment