اشتغال ۵۵۴ نفر در شهرستان ری از طریق مراکز کاریابی

به گزارش راگانیوز ؛ حسین علیزاده در این باره اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۱۴۲ مرد و ۷۸۵ متقاضی زن در سامانه های کاریابی های ری ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲۵ مرد و ۱۲۹ زن با درخواست واحدهای تولیدی صاحب شغل شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت یک هزار و ۲۴۳ فرصت شغلی شامل ۸۸۶ فرصت برای مردان و ۳۵۷ فرصت شغلی برای زنان جویای کار در سامانه کاریابی های ری ثبت شد.
علیزاده اضافه کرد: در این بازه زمانی ۵۵۴ متقاضی به کار گمارده شدند و در صورت صلاحیت افراد دیگر نیز به این واحدهای تولیدی معرفی می شوند.
وی با بیان اینکه کاریابی های تحت پوشش اداره کار شهرستان ری در بخش های تولیدی و خدماتی افراد جویای کار را ثبت نام کرده اند تصریح کرد: ۲۰۵ مرد و ۵۰ زن در بخش تولید، ۱۸۵ مرد و ۶۱ زن در بخش خدمات و ۳۵ مرد و ۱۸ زن در سایر بخش ها صاحب شغل شدند.
علیزاده نداشتن مهارت در بین جویندگان کار را یکی از معضل های حوزه اشتغال در این شهرستان نام برد و گفت: متاسفانه بیشتر جویندگان کار که در کاریابی ها ثبت نام می کنند از مهارت های لازم برخوردار نیستند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ری اظهار کرد: اجرای طرح کارورزی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار و برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در رشته های جدید می تواند تا حدودی معضل نبود مهارت در بین جویندگان کار را حل کند.
شهرستان ری با برخورداری از ۵۶ اتحادیه توزیعی، تولیدی و خدماتی و ۱۰ هزار واحد صنعتی و صنفی از جمله شهرک صنعتی شمس آباد، کارخانه سیمان و کارگاههای تولیدی و خدماتی اعم از سنگ بری، شیشه و سفال، آجرپزی، کارگاه قالیبافی و قالیشویی، کشتارگاه دام و طیور به عنوان قطب کار و تولید در پهنه جنوب تهران مطرح است.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب تهران واقع شده است.

اشتغال زاییراگانیوزشهرریصاحب شغلکاریابی
نظرات (0)
Add Comment