اظهارات ترامپ نشان ضعف و درماندگی آمریکا است

به گزارش راگانیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته که در مصلی بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: هفته اول ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است این دو فریضه الهی تنها برای هفته ماه محرم نیست بلکه برای تمام طول سال است.وی افزود: در این فرصت ایام عزاداری به همان میزان که عاشورا امتیازاتی دارد آسیبهایی هم دارد که باید به عنوان منکر تذکر داده شود. آسیبهای این عزاداری ها شامل اوردن آلات لهو و لعب در مراسم عزاداری است. آهنگ های محزون خوب است اما نباید از ابزار و آلات لهو و لعب استفاده شود و یا اینکه برخی مواقع برهنه کردن عزاداران در برابر نامحرمان ناپسند است.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: از جملهآسیب ها آزار و اذیت مردم با بلند کردن صدای بلندگوها در آخر شب است و هر چیزی که مایه آزار دیگران شود گناه کبیره است مبلغان و مداحان نیز باید مستند سخن بگویند.

شاهچراغی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: در تاریخ ملتها مقاطعی است که در آن مقاطع باید به عنوان سرمایه و گنج ها یاد کرد ما در دفاع مقدس سرمایه های بزرگی داشتیم و با همین سرمایه در خارج دشمنان و در داخل فتنه گران را نا امید کردیم.

وی ادامه داد: ما در دفاع مقدس چیزهای مهمی به دست آوردیم و افتخاراتی که برای ما پیشامد فرهنگ انقلابی مبارزاتی و حماسی بود، کسب کردیم و این فرهنگ مقاومت صبوری و شهادت در راه خدا و فرهنگ مقابله با مستکبران نتیجه همین جنگ بود.

امام جمعه شهرری درخصوص بازگشایی مدارس بیان کرد: لازم است والدین با مدارس همکاری داشته باشند تا فرزندان به درستی تربیت شودند و والدین باید در طول سال مراقب اخلاق و تربیت آنان باشد . مواظب فرزندانتان باشید در طول مدرسه منحرف نشوند دزدانی در مسیر وجود دارد باید مراقب باشند با چه کسی دوست هستند.

شاهچراغی با اشاره به اظهارات ترامپ، تصریح کرد: اگر ما بخواهیم وضع ترامپ را در سازمان ملل بیان کنیم در گذشته ما لاتهای چاله میدان داشتیم که با چاقو سر چهار راه می ایستاند ترامپ در سازمان ملل مانند یک لات چاله میدان وارد شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: این حرفهایی که ترامپ بیان می کرد نشان از ضعف امریکا است نه قدرت آن. این درماندگی دلیلش پیروزی مقاومت در عراق سوریه و لبنان است. اگر بشریت خطری را باید احساس کند از ایران و مقاومت نیست بلکه از موجود خطرناکی مانند آمریکا باید باشد که مانند گاوی است که شاخ دارد ولی عقل ندارد.

آفتاب ری

امام جمعهشهررینماز جمعه
نظرات (0)
Add Comment