افتتاح نمایشگاه بزرگ «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در قلعه نو/گزارش تصویری

در این مراسم باشکوه که به همت حوزه مقاومت بسیج ۴۵۸ ائمه بقیع و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، بسیجیان، ائمه جماعت منطقه و همچنین حجت الاسلام شیخی امام جمعه بخش قلعه نو، سرهنگ آرزومندی فرمانده سپاه حضرت روح الله(ره) و مهندس قربانی بخشدار قلعه نو برگزار می شد، صاحبان صنایع این بخش به معرفی آثار و محصولات تولید داخلی خود پرداختند.

اصغری فرمانده حوزه بسیج خواهران ۴۵۸ ائمه بقیع و مسئول برگزاری این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار باقرشهرنیوز، اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در انتخاب شعار سال ۹۵ و در راستای تحقق منویات ایشان، به فکر برگزاری چنین نمایشگاه بزرگ فرهنگی و اقتصادی در منطقه افتادیم.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده صاحبان صنایع خرد و کوچک در بخش قلعه نو ،از ماه ها پیش با اطلاع رسانی به طرق مختلف در سراسر بخش، صاحبان صنایع و علاقمندان به تولیدات داخلی را نسبت به افتتاح این نمایشگاه مطلع و از آن ها خواسته شد تا جدیدترین و با کیفیت ترین محصولات خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم مردم قرار دهند.

اصغری با بیان اینکه ارائه با کیفیت ترین دستاوردهای اقتصاد مقاومتی به مردم مومن و متدین قلعه نو هدف اصلی ایجاد این نمایشگاه بوده است، گفت: ده ها غرفه مختلف شامل صنایع تبدیلی، تولید کفش های دست ساز، پرورش زنبور عسل، وسایل تزئینی، ترشیجات و مرباهای متنوع، تولیدات صنایع چرمی، صنایع چوب و گلیم و قالی بافی در این نمایشگاه فعالیت و با مناسب ترین قیمت به مردم عرضه خواهد شد.

وی افزود: در بعضی غرفه ها مانند صنایع چوب و چرم، صاحبان این صنایع با ایجاد کارگاه هایی به آموزش مخاطبین خود نیز خواهند پرداخت؛ همچنین غرفه صنایع تبدیلی این نمایشگاه هم با ارائه محصولات خود شامل (انواع ترشیجات، مرباها، ربف سبزی خشک شده، تخم مرغ و …) برنامه های متنوعی برای بانوان حاضر در نمایشگاه خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار غرفه های خود، با همکاری بسیج برادران قلعه نو، دو غرفه به شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس منطقه اختصاص داده شده است که تابوت شهید مدافع حرم حجت اصغری به صورت نمادین در آن حضور داشته و افراد حاضر در غرفه شاخه گلی به همراه بخش کوچکی از وصیت نامه شهید را به بازدیدکنندگان نمایشگاه اهدا می نمایند.

گفتنی است؛ نمایشگاه «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» به مدت یک هفته تا پایان هفته دفاع مقدس، از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ پذیرای عموم مردم بخش قلعه نو و نواحی اطراف خواهد بود.

ریشهرریقلعه نونمایشگاه
نظرات (0)
Add Comment