الیاس حضرتی :دولت دوازدهم شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی را تسهیل کند

به گزارش راگانیوز ،  الیاس حضرتی روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات حوزه صنعت، معدن و انبارهای شهرستان ری گفت: دولت جدید باید با همکاری سایر قوا در جهت حذف و تسهیل برخی قوانین دست و پاگیر و بوروکراسی های ناکارآمد اداری اقدام کند و فضایی به وجود آورد که هم سرمایه گذار خارجی و هم سرمایه گذار داخلی با امنیت و رغبت کامل به اقتصاد کشور وارد شوند.
وی ادامه داد: بخش اعظم درآمد نفتی کشور صرف هزینه های جاری دولت می شود و دولت سالانه بیش از 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری نمی تواند در اقتصاد کشور داشته باشد از همین رو ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد کشور اهمیت دو چندان می یابد.
حضرتی خاطر نشان کرد: دولت دوازدهم باید در جهت رفع موانع گمرگی و ثبت دقیق ورود و خروج کالا در گمرک های کشور، ایجاد سامانه های دقیقی مالیاتی و استفاده از فن آوری های جدید در جهت شناسایی شرکت ها و مراکزی که فرار مالیاتی دارند اقدام کند تا بدین وسیله ضمن بالا رفتن درآمد دولت مالیات منصفانه ای نیز از مردم اخذ شود.
وی در ادامه به معضلات بانک های کشور پرداخت و افزود: مشکلات و معضلات سیستم بانکی کشور به قبل از انقلاب و نوع نگاه به بانک ها بر می گردد.
حضرتی به بحران موسسه مالی و اعتباری کشور از جمله درگیر شدن 450 هزار سپرده گذار موسسه کاسپین اشاره کرد و بیان داشت: این موسسه بیش از 8 هزار و 600 میلیارد تومان بدهی به سپرده گذارانش دارد و اموالی که از این موسسه بجا مانده 3 هزار و 500 میلیارد تومان است و در این میان 5 هزار میلیارد تومان بدهی بجا مانده است که باید دولت سریعا فکری به حال این افراد کند.
وی ادامه داد: تمام موسسات مالی باید تا آخر سال جمع شوند تا بیش از این اعتماد مرد به سیستم بانکی کشور کم نشود.
حضرتی با بیان اینکه سود وام های بانک های کشور در حال حاضر از نگاه بسیاری از علمای دین دارای شبهاتی است و همچنین به نفع هیچ تولید کننده ای نیست یادآور شد: عملا سودی که تولید کنندگان به بانک های کشور پرداخت می کنند 30 درصد است که هیچ اقتصاد در دنیا نمی تواند با پرداخت چنین سودی به فعالیت اقتصادی ادامه دهد و مقرون به صرفه باشد.
وی در ادامه به تشکل دولت جدید اشاره کرد و خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید با شایستگی تمام بار دیگر اعتماد و رای مردم را به خود جلب کرد ولی رئیس جمهور برای بهتر ادامه دادن راه نیاز به یک تیم هماهنگ و کارآمد اقتصادی دارد که با میانگین سنی پایین تر مشکلات مردم بخصوص در حوزه اقتصادی را زودتر حل و فصل کنند.
نشست بررسی مشکلات حوزه صنعت، معدن و انبارهای شهرستان ری روز دوشنبه با حضور حضرتی نماینده مردم تهران، ری شمیرانات پردیش و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، صفوی شهردار منطقه 20، روسای ادارت و فعالان اقتصادی شهرستان ری در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.
ایرنا
الیاس حضرتیشهریموسسه
نظرات (0)
Add Comment