امنیت اجتماعی و اخلاقی خواسته همه مردم است/ مدارس باید کانون تربیت نیروی انسانی کارآمد و در تراز انقلاب باشد

 به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی ابراهیمی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور مردم خداجو در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: مصادیق ویژه تقوا شکرگزاری نعمت الهی است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز معلم و روز کارگر ضمن تبریک این روزها به دو قشر بزرگ و موثر معلمان و کارگران گفت: معلمان نقش بسیار اساسی و حیاتی در جامعه اسلامی دارند.

امام جمعه موقت شهرری کارگران را مولد و تولیدکننده نیازهای جامعه دانست و افزود:‌ تولید کارگران مولفه رسیدن به اقتصاد مقاومتی است. مبنای اقتصاد مقاومتی این است که به سمت تولید نیازهای اساسی جامعه برویم و این مهم مستلزم اموری است که باید الزامات آن را مسئولان فراهم کرده و ملزم به رعایت آن باشند.

وی با تاکید بر احترام و ارزش قائل شدن برای تولید، سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری بیان داشت: نگاهمان نباید به پول‌داران منفی باشد بلکه انتقاد به افراد نو کیسه‌ و تازه به دوران رسیده است که به آرمان‌ها و اصول نظام اعتقاد نداشته و از آن فاصله می‌گیرند.

ابراهیمی با تاکید بر توجه سالم و جامع به اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی فقط نباید از دولت انتظار داشت بلکه مردم نیز باید با تمام توان به میدان آمده و با حمایت از تولیدات داخلی و مصرف تولیدات ملی در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام جدی بردارند.

وی نظارت و رقابت با محصولات خارجی را راهکار موثر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطرنشان کرد: دلسوزان نظام خرید محصولات خارجی که نمونه آن در داخل تولید می‌شود را برای خود ممنوع می‌دانند.

معلمان، انسان، فکر و فرهنگ تولید می‌کنند

امام جمعه موقت شهرری با تاکید بر نقش موثر و والای معلمان در جامعه اظهار داشت: معلمان؛ انسان، فکر و فرهنگ تولید می‌کنند. معلمی که با تلاش در کلاس دانش‌آموزان را برای ارتقای علمی و پیشرفت فرزندان این مرز و بوم، آبادانی دنیا و آخرت دانش‌آموزان و تربیت فرزندان در راستای خداپرستی، نوع‌دوستی و توجه ویژه به میهن اسلامی اقدامی ارزشمند و والا انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر این‌که مدارس می‌تواند کانون تربیت نیروی انسانی کارآمد و در تراز انقلاب باشد، گفت: فرزندان کشور 12 سال از عمر خود را در مدرسه به سر می‌برند و گاهی رفتار و عملکرد برخی از معلمان در دانش‌آموزان بیش از خانواده آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

دشمنان اسلام تمام توان خود را برای ضربه زدن به این دین مبین به‌کار بسته‌اند

ابراهیمی با اشاره به فرا رسیدن بعثت پیامبر اعظم (ص) بیان داشت: بیست و هفتم ماه رجب المرجب، سالروز بعثت پیامبر ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) است.

وی با بیان این‌که اسلام دین مبینی است که پیامبر اعظم (ص) به خاطر آن برانگیخته شد، عنوان کرد: دین مبین اسلام؛ دین جهانی، دین آزادی و دین شرافت است.

امام جمعه موقت شهرری گفت: امروز دشمنان دین مبین اسلام تمام توان خود را برای ضربه‌ زدن به اسلام به کار گرفته‌اند و در این مسیر از هر تلاشی فروگذار نیستند.

عربستان به‌دنبال تقسیم یمن است/انصارالله با موقعیت برتر زیر بار این طرح نرفته است

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی خاطرنشان کرد: عربستان و هم‌پیمانانش به‌ دنبال تقسیم کشور یمن به یمن شمالی و جنوبی هستند و با توجه به موقعیت برتری که انصارالله در یمن دارد زیر بار این طرح نرفته است.

ابراهیمی با اشاره به دیدار رئیس جمهور آفریقا با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: امام خامنه‌ای در این دیدار به الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تمدن اشاره فرمودند و امید است این الگو در دنیا ترویج یابد.

وی با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه‌های انتخابیه کشور عنوان کرد: امروز با حضور حماسی مردم غیور و بصیر ایران اسلامی انتخابات در برخی از حوزه‌های انتخابیه با شکوه هرچه تمام‌تر در حال برگزاری است.

امام جمعه موقت شهرری تاکید کرد: مجلس دهم با تمام توان در راستای فرامین الهی حرکت کند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را مهمترین مسئله جامعه دانست و افزود: خواسته همه مردم امنیت اجتماعی و اخلاقی و مبارزه جدی و شدید با اراذل و اوباش و افراد شرور است.

ابراهیمی در حالی که سخنان او با بانگ تکبیر مردم خداجو مورد تائید قرار گرفت، عنوان کرد: متاسفانه برخی افراد در مسیر ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با اراذل و اوباش سنگ‌اندازی می‌کنند در حالی که این امر خواسته جدی مردم است و همه مردم در جامعه اسلامی بر امنیت اجتماعی و اخلاقی تاکید می‌کنند.

امام جمعهشهرری
نظرات (0)
Add Comment