امیری: انقلاب اسلامی به نقش زنان در جامعه هویت بخشیده است/ لزوم تلاش معلمان و دانش‌آموزان در عرصه سازندگی و توسعه کشور

به گزارش راگانیوز ، زنگ مهر پیش از ظهر امروز با حضور حسنعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، محمدزاده مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، هدایت‌الله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 و معاونان وی و تنی چند از رؤسای ادارات شهرستان ری در هنرستان دخترانه قدس شهرستان ری نواخته شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، همچنین با درود بر شهدای مدافع حرم و حریم اهل بیت(ع)، بر اهمیت فراگیری علم و دانش تأکید کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که از گهواره تا گور علم بیاموزید.

حسنعلی امیری تقارن آغاز سال تحصیلی با عید غدیر و هفته دفاع مقدس را دارای خیر و برکات زیادی دانست و در ادامه خطاب به دانش‌آموزان گفت: دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف و مقاطع مختلف تاریخ پر افتخار و درخشان این مرز و بوم نقش ویژه و برجسته‌ای داشته‌اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) بر علیه استکبار، ظلم، تبعیض و بی‌عدالتی شکل گرفت و یکی از اقشاری که به فرمان حضرت امام لبیک گفت و در سال‌های جنگ شاهد حضور آنان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودیم خیل عظیم و قابل توجه دانش‌آموزان بود که در کنار نیروهای رسمی سپاه و ارتش حضور پیدا کرده و جنگ را اداره کردند و سرافرازانه در طول هشت سال دفاع مقدس از تمامیت ارضی و عزت و شرف کشور دفاع کردند.

وی با گرامیداشت شهدای زن و معلمان، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از نیروهایی که در دفاع هشت ساله شرکت داشتند خانم‌ها و معلمان بودند که در این ارتباط  57 هزار شهیده در طول دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است که حکایت از نقش بر جسته زنان در عرصه‌های مختلف نظام دارد.

امیری تصریح کرد: انقلاب اسلامی به نقش زنان به درستی توجه کرده و آنچه مهم است وظیفه شما دانش‌آموزان و معلمان بوده که باید در عرصه سازندگی و توسعه کشور تلاش کنید.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان آینده‌سازان و پیشگامان علم در کشور هستند و شما در آینده مدیران عالی نظام، مدرسان، دانشمندان و متصدیان وزارتخانه‌ها و ادارات مختلف کشور خواهید بود و آنچه مهم است در شرایط فعلی حس کنید و وظیفه خود بدانید، درس خواندن و علم‌آموزی است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: اقتدار کشور از مسیر دانش می‌گذرد و کشورهایی مصون هستند که از لحاظ علمی در شرایط ویژه باشند؛ امروز اقتدار هر کشور را با میزان علم و دانش آن کشور می‌سنجند و اقتدار در حوزه علمی، اقتدار در دیگر حوزه‌ها را به دنبال می‌آورد. اگر از لحاظ علمی مقتدر و غنی باشیم به منظور توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … هم موفق خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: علم لازم است اما کافی نیست، آنچه علم را به کفایت می‌رساند اخلاق و فضایل معنوی است و علم بدون اخلاق و معنویت ارزشی ندارد هر دو اینها به عنوان دو بال در زندگی فردی و اجتماعی بستر پرواز را فراهم می‌کند.

انقلابشهرریمدارسهویت
نظرات (0)
Add Comment