اهدای 2 مدال المپیاد علمی به آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

به گزارش راگانیوز ؛ تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در این مراسم گفت: پرورش نخبگان علمی همراه با توجه به معنویت و تذهیب نفس بزرگترین نیاز کشور است که باید مسئولان دانشگاه ها و مراکز آموزشی به این امر مهم توجه ویژه داشته باشند.
آیت الله محمد محمدی ری شهری با بیان اینکه یکی از دغدغه ها رهبر معظم انقلاب ،اسلامی کردن دانشگاه ها است عنوان داشت: تحول فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در گرو تحول متن دروس و شخصیت اساتید است.
وی با اشاره به اینک استادان دانشگاه ها تاثیر به سزایی در ساخت شخصیت دانشجوها دارند، اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی وضعیت امروز دانشگاه های کشور اساتید آن است که به مسائل معنوی دانشجویان توجه کمتری دارند.
وی با بیان اینکه در دانشگاه های کشورهای غربی از کشیش های مسیحی در علوم محض استفاده می کنند، تاکید کرد: مسئولان کشور ما هم می توانند از این تجربه موفق استفاده کنند به این صورت که طلبه ها پس از فراگیری علوم اسلامی به دانشگاه ها هدایت کنند و آنان را در رشته ها علوم محض آموزش دهند.
ری شهری ادامه داد: طلبه هایی که پس از فراگیری علوم محض به درجه استادی رسیدند می توانند اساتید خوبی برای دانشجویان باشند که علاوه بر آموزش علوم تجربی به مسائل روحی و معنوی دانشجویان نیز اثر مثبت داشته باشند.
وی علم بدون توجه به معنویت را بزرگترین بدبختی جهان امروز برشمرد و افزود: بسیاری از مردم در دنیای غرب از پیشرفت علم بیزار هستند چرا که توسعه علوم باعث بردگی و بدبختی آنان شده است.
ری شهری در ادامه به این حدیث امام علی(ع) که می فرماید: اگر کسی به قدرت علمی رسید قدرت تهاجمی پیدا می کند و اگر به این قدرت نرسید مورد هجوم واقع می شود، اشاره کرد و بیان داشت: امروز مشکل اصلی مسلمانان جهان همین موضوع است، چون به قدرت علمی نرسیده اند همیشه مورد هجوم قدرت های غربی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: علم و معنویت اگر در کنار یکدیگر قرار نگیرند باعث ضربه زدن به انسانیت می شود همانگونه که امروز این موضوع را در قدرت علمی کشورهایی مانند آمریکا می بینیم که از قدرت علم در جهت برده کردن حقیقی افراد استفاده می کنند.
مراسم اهدا 2 مدال اعضای کانون دانش پژوهان نخبه تهران با حضور ری شهری تولیت و سلیمی معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و جمعی از اعضای کانون دانش پژوهان نخبه تهران در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
کانون دانش پژوهان نخبه تهران از سال 1374 فعالیت خود را در جهت نخبه پروری دانش آموزان با استعداد آغاز کرده و امروز 2 هزار دانشجو و 2 هزار دانش آموز در چهار ناحیه تهران عضو این کانون هستند.

ایرنا

المپیادحرمشهرری
نظرات (0)
Add Comment