اگر مردم از ثواب عزاداری امام حسین (ع) آگاه شوند حاضرند کل زندگی خود را صرف عزاداری امام حسین (ع) کنند

به گزارش راگانیوز ،ایت الله سید رضا حسینی مازندرانی در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت :ائمه جماعت همگی وظیفه دارند در این ایام محرم قیام امام حسین (ع) و جهادش را برای مردم بیان کنند تا مردم بدانند امام حسین (ع) برای چه جنگید و به شهادت رسید .

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای نماز ، امر به معروف و نهی از منکر و زکات قیام کرده است ، اظهار داشت : برماست تا با اقامه نماز ، پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر راه آن امام که عمل به سیره پیامبر (ص) و امام علی (ع) است را ادامه دهیم و زیر بار ظلم و ستم نرویم و برای رسیدن به اهداف انقلابی و اسلامی خود بجنگیم .

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) در ادامه تصریح کرد :ما از مکتب امام حسین (ع) آموختیم که زیر بار ظلم و ستم هیچ گاه نرویم و همانطور که امام خمینی (ره) مقتدرانه در برابر ظلم شاهنشاهی ایستادگی نمود و سرانجام نظام 2500 ساله شاهنشاهی را با بیداری و هشیاری سرنگون کرد .

وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد ؛ گفت : طبق فرمایشات رهبری (مدظله العالی ) مردم روز به روز بیدارتر می شوند و معرفت و بصیرت را در مجالس امام حسین (ع) پیدا می کنند .

آیت الله حسینی مازندرانی با اشاره به اینکه مداحان نباید مصیبت دروغ برای مردم بخوانند ، یادآور شد : متاسفانه بعضی از مداحان برای گریه بیشتر مرم خود را جهنمی کرده و با دروغ خواندن ذکر مصیبت سعی دارند مجلس خود را گرم کنند که این عمل بسیار ناپسندی است و باید مداحان علاوه بر ذکر مصیبت از حرکت و قیام امام حسین (ع) برای مردم بگویند .

وی در ادامه در خصوص احترام مجالس امام حسین (ع) این گونه گفت  : دیده می شود برخی از خانم ها در مجلس عزاداری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) با آرایش و بی حجابی وارد می شوند که این ظلم بسیار سنگین به امام حسین (ع) و مجلس عزاداری ایشان است ، هیئت ها و مجالس امام حسین باید سرشار از حزن و اندوه باشد و عزاداران باید با خلوص نیت در مجالس شرکت کنند و تمام واجبات را به جا آوردند .

وی در پایان گفت :عزاداری و برپایی مجلس حزن برای امام حسین (ع) ثواب بسیاری دارد ، مردم باید قدر این عزاداری ها را بدانند چرا که اگر مردم از ثواب عزاداری امام حسین (ع) آگاه شوند ، حاضر هستند کل زندگی خود را صرف عزاداری امام حسین کنند .

 

خطبهریشهرری
نظرات (0)
Add Comment