بازپیرایی بیش از 62 هکتار فضای سبز در جنوب تهران

به گزارش راگانیوز از جنوب استان تهران، سعید شیرازی ظهر امروز در جریان بازدید از فضاهای سبز منطقه 20 اظهار کرد: به دنبال مجموعه اقدامات نگهداشت شهر، 62.24 هکتار از فضاهای سبز شهری در سال 94 بازپیرایی شده است تا شهروندان با رضایت حداکثری از این فضاهای عمومی استفاده کنند.

معاون امور شهری و فضای سبز شهردار منطقه 20 افزود: رمپ و لوپ شهید صارمی، حاشیه بزرگراه‌های امام علی(ع)، شهید کریمی و آزادگان و خیابان‌های ورامین، امین‌آباد، دهخدا، شهید رجایی و بوستان‌های مهران، گلمهر، دانش، جانبازان، ایثار، گلگون، هلال احمر از جمله 50 موقعیت بازپیرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه 36 موقعیت بوستانی نیز به شبکه روشنایی تجهیز شده است، ادامه داد: با نصب 513 پایه روشنایی و بیش از یک‌هزار و 800 شعله روشنایی موقعیت‌هایی همچون بوستان‌های جوانمرد قصاب، گلبرگ، میرهادی، غنی‌آباد، مهران، شورا، فرهنگیان، معراج، توسکا، خرم، گودرزی، فیروزآبادی، ستاره، دو کاج، رمپ آزادگان به شهید رجایی، شهرک فاطمیه و شهرک طلاب تامین شده است.

شیرازی به تجهیز 15 موقعیت فضای سبز شهری به شبکه‌های آب‌رسانی نیز اشاره کرد و گفت: بیش از 6 هزار مترطول شبکه آب‌رسانی در بوستان‌های زیتون، فجر، زائر، توسکا و بوستان‌های خطی بزرگراه امام علی (ع) و شهید کریمی و بیش از 19 هزار متر طول آبیاری قطره‌ای در موقعیت‌های غنی‌آباد، قدس، امین‌آباد، میدان مادر و 13 آبان انجام شده است.

وی با اشاره به تامین مبلمان شهری فضاهای سبز شهری در قالب طرح نگهداشت شهر، گفت: طی یک سال گذشته، 482 نیمکت و 207 سطل زباله در 24 موقعیت بوستانی همچون مالک اشتر، غدیر، نماز، نیلوفر، معراج، هجرت، شهدا، بهشت، فرهنگیان، شهید آوینی، بهشتی، ورزش، غنی‌آباد، امام علی(ع)، خرم، شمشاد، سورنا و … نصب شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 نصب کفپوش‌های تزریقی در هشت موقعیت با حجم عملیات بیش از 2 هزار مترمربع و بازپیرایی پنج مورد آبنما را از دیگر اقدامات انجام شده در بوستان‌های منطقه 20 برشمرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نگهداشت فضاهای سبزشهری به اندازه توسعه و احداث آن اهمیت دارد ویژه برنامه‌های آموزش شهروندی در راستای ترویج فرهنگ محافظت از بوستان‌ها و المان‌های شهری در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

شهرریفضای سبزچمن
نظرات (0)
Add Comment