باید چرخ گردشگری، کشاورزی و صنعت در روستاها به حرکت درآید

به گزارش راگانیوز ، محمد حسین مقیمی در حاشیه افتتاح سالن چند منظوره ورزشی، کارآفرین و مدیریت بحران شهید «حیدری زاده« روستای «درسون آباد» ری  اظهار داشت: این سالن برای کمک به کارآفرینان، ورزشکاران و نیز مدیریت بحران در این روستای ۳هزار نفره تکمیل شده است.

وی با بیان این که محور مواصلاتی این روستا بهسازی شده است، گفت: به جوانان توصیه می کنم، برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاها اقدام کنند و وارد عمل شوند، در این راستا این افراد می توانند، از وام های اشتغال زایی با کارمزد پایین نیز بهره مند شوند.

استاندار تهران بر درآمدزایی و ایجاد اشتغال در روستاها تاکید کرد و گفت: اشتغال زایی روستایی در سطح استان تهران در حال انجام است و شهرستان ری به دلیل موقعیت خاص و امکانات وسیع و کشاورزی مناسب، می تواند کارهای وسیع تر و مهم تری انجام دهد.

وی افزود: امروز مباحث مربوط به کارآفرینی توسط دهیاران، بخشداران و فرمانداران جدی گرفته شده است و همه در حال تلاش برای بها دادن به کارآفرینی و خودکفایی روستاها هستند.

مقیمی گفت: اگر بخواهیم در مواجهه با تحریم ها سربلند بیرون آییم، باید کار ایجاد کرده و تلاش خود را مضاعف کنیم.

نماینده عالی دولت روستاها را مرکز فعالیت های اقتصادی دانست و اضافه کرد: امروز در روستا باید تلاش کنیم که ارزش‌افزوده ایجاد کنیم

وی با بیان این که محصولات معدنی و کشاورزی که در روستاها به وجود می‌آید، باید با انجام فرآیندهای تکمیلی ارزش افزوده پیدا کند، گفت: باید چرخ صنعت و کشاورزی در روستاها را به حرکت آوریم و گردشگری را توسعه دهیم.

مقیمی اضافه کرد: در حال حاضر تمام دهیاران، شوراها و روستاهای ما فعال هستند و طرح های خوب ورزشی مانند ایجاد زمین های چمن مصنوعی، زمین های فوتبال، والیبال نیز در روستاها در حال انجام است.

مهر

استاندارراگانیوزروستاشهرری
نظرات (0)
Add Comment