بدحجابى و بى‌حجابى نوعى بى‌فرهنگى است

به گزارش راگانیوز، مصطفی هدایی همزمان با فرارسیدن هفته عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران استان تهران با اشاره به بیست و یکم تیرماه سالروز حمله به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم به‏ دست رضاخان در سال ۱۳۱۴ ه.ش که در تقویم انقلاب اسلامی به‌عنوان «روز عفاف و حجاب» نامگذاری شده است، اظهار داشت: امام سجاد علیه‌السلام فرمودند «چیزى نزد خدا، پس از معرفت او، محبوب‌تر از پارسایى شکم و شهوت نیست، و چیزى نزد خدا محبوب‌تر از درخواست کردن از او نیست.»

وی گفت: علت این‌‏که حضرت سجاد (ع)، محبوب‌‏ترین امور نزد پروردگار را بعد از معرفت خدا، عفت بطن و فرج، دانسته و سایر واجبات و عبادات مثل نماز را ذکر نفرموده، این است که عفت، جلوگیر و عامل مزاحم است و همیشه، تأثیر عامل مزاحم، بیشتر از عامل مُعِد است، مثل این است که کسی غذاهای مفید و مقوی مصرف کند اما از آن‏ طرف به‌‏طور منظم یک سم یا میکروبی را وارد بدن کند، بدیهی است اثری نخواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران افزود: در مسائل معنوی نیز اگر انسان عبادات زیادی انجام دهد، اما مرتباً میکروب گناه را در کالبد روح خود وارد کند، اثر عباداتش خنثی می‏‌شود، ولی اگر آینه قلب خود را با گناه تیره نکند، فطرت الهی‌‏اش او را به رشد و کمال، هدایت می‌کند.

وی عنوان کرد:‏ ترک گناه اهم از فعل عبادت است و بنابراین شیطان بیشتر انسان را به گناه وسوسه می‏‌کند تا ترک عبادت، چون وقتی گناه بر آدمی سیطره پیدا کرد، عبادات او موجب تقرب وی نخواهد شد. پس محبوب‌‏ترین کارها، ترک دو گناه است؛ یکی گناه بطن که ارتباط پیدا می‌‏کند با دنیاطلبی، مال‏ اندوزی و طمع‏‌ها و دیگری شهوت است.

هدایی با بیان این‌که تغییر لباس، همواره پیامد تغییر یک فرهنگ است، خاطرنشان کرد: انسان تا با فرهنگ خود وداع نکند، نمی‌‏تواند با لباس خود وداع کند و تا فرهنگ یک قوم را نپذیرد، لباس آنان را به تن نمی‌کند.

وی گفت: درست به همین دلیل است که در احادیث ما آمده که هر که خود را به گروهی شبیه سازد، هم از آن گروه به ‏شمار می‌‏آید. لباس هر انسان، پرچم کشور وجود اوست؛ پرچمی است که او بر سر در خانه وجود خود نصب کرده و با آن اعلام می‌‏کند که از کدام فرهنگ پیروی می‌کند. همچنان‏ که هر ملتی با وفاداری و احترام به پرچم خود، اعتقاد خود را به هویت ملی و سیاسی خود ابراز می ‏کند، هر انسان نیز مادام که به یک سلسله ارزش‏‌ها و بینش‏‌ها معتقد و دل ‏بسته باشد، لباس متناسب با آن ارزش‏‌ها و بینش‏‌ها را از تن به در نخواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران تاکید کرد: بنابراین بدحجابى و بى‌حجابى نوعى بى‌فرهنگى است، زیرا به خاستگاه اکثریت جامعه احترام نمی‌گذارند.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به بیانات گوهربار رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با عفاف و حجاب عنوان کرد: بی‌حجابی، مقدمه بی‌عفتی و نابودی شخصیت زن است. بنابراین، حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب. برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف و طهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند. این گروه از حجاب، تنها پوسته‌‏ای و ظاهری بی‌معنا دارند و از سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده و با تعابیری همچون؛ من قلب پاکی دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد و … خود را سرگرم کرده‌اند.

هدایی تاکید کرد: کسانی که بی‌حجابی و بی‌عفتی می‌کنند، بدانند فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد یکی از اوراق ننگین تاریخ است. وقتی که رضاخان با زور سرنیزه و با حمایت بیگانگان به قدرت رسید، طرح اسلام ‏زدایی را به اجرا گذاشت. از جمله در سال ۱۳۱۴ همزمان با اجباری شدن کلاه شاپو برای مردان، زمزمه‌‌های حجاب‌‌زدایی زنان نیز بلند شد.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: دستور کشف حجاب و دین ‏زدایی از انگلستان آمده بود و «رضا شاه»، «آتاتورک» و «امان‌‏اله خان» -پادشاه افغانستان- باید اجرایش می‏‌کردند و علما و مردم مشهد برای مبارزه با کشف حجاب که وسیله غرب برای اسلام‌زدایی بوده و هست هزاران نفر به شهادت رسیدند که اجساد با کامیون به‏‌صورت دسته‏ جمعی به خاک سپرده شدند و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به اسارت نیروهای قزاق درآمدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران در پایان تصریح کرد: آری این علمای ربانی و هزاران شهید جان خود را فدای مبارزه با هجوم فرهنگ غرب و کشف حجاب کردند تا حریم حجاب و ارزش‏‌های اصیل اسلامی را از گزند استعمار و مزدوران آن، حفظ کند و به مردم مسلمان، به‌ویژه مسلمانان ایران پیام دهد که از پای ننشینند و تا آخرین توان در برابر استعمارگران و در برابر نفوذ فرهنگ بیگانه، مقاومت کنند.

حجابرسانهشهرری
نظرات (0)
Add Comment