برداشت خدا عذاب را از شیعه/ آن روز که «فاطمه» خطابت فرمود

به گزارش راگانیوز، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شهرستان‌های جنوب استان تهران غرق در عزا و ماتم بود و حضور عزاداران فاطمی در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، اماکن مقدسه، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها، تکیه‌های عزاداری و … از شکوه خاصی برخوردار است.

مردم مومن و ولایت‌مدار جنوب استان تهران با برپایی دسته‌های عزاداری از مناطق و محلات مختلف استان خودشان را به اماکن مقدسه رسانده و به اقامه عزا برای شهادتت دخت نبی مکرم اسلام(ص) پرداختند.

عاشقان آل‌الله در قالب دسته‌های سینه‌زنی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) بر سر و سینه خود زده و اشک ماتم ریختند.

مراسم عزاداری در نقاط مختلف جنوب استان تهران همچون ری، باقرشهر، کهریزک، حسن‌آباد، خاوران، قلعه‌نو، قیامدشت، ورامین، خیرآباد، جوادآباد، پیشوا، جلیل‌آباد، قرچک، پاکدشت، شریف‌آباد، فرون‌آباد و … باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد.

آستان ملک پاسبان حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و امامزادگان واجب التعظیم علیهم‌السلام مجاورش نیز از ساعات ابتدایی امروز میزبان حجم کثیری از عاشقان و ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بود.

زن و مرد، پیر و جوان، کودک و خردسال امروز همه آمده بودند تا با حضور در برنامه‌های غنی فرهنگی ضمن اقامه عزا و ادای احترام به ارزش‌های والای دین مبین اسلام با آرمان‌های والای امام راحل، شهدا و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کرده و برای فرج حضرت بقیة‌الله الاعظم(ع)، اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سلامتی و طول عمر رهبر فرزانه انقلاب دست به دعا بردارند.

* برپایی موکب‌های طبخ آش نذری و توزیع در بین فاطمیون/ایجاد حجم زیادی ایستگاه صلواتی در جنوب پایتخت

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) بسیاری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام با برپایی ایستگاه صلواتی از عزاداران فاطمی پذیرایی کردند.

مردم خداجوی جنوب پایتخت همچنین با پهن کردن سفره اطعام در جای‌جای این منطقه از عزاداران فاطمی پذیرایی و مراسم سوگواری پذیرایی می‌کردند.

همچنین موکب‌های بزرگی به‌منظور طبخ آش نذری در جنوب تهران برپا شده بود و در شهرری نیز عاشقان آل‌الله در میدان صفائیه کنار مسجد امام حسن عسکری(ع) و همچنین ضلع شرقی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، میدان سلمان فارسی همزمان با دهه فاطمیه با برپایی موکب بزرگی به‌صورت گسترده‌ از عزاداران فاطمی پذیرایی می‌کنند.

* تجمعات بزرگ عزاداران فاطمی و اقامه عزا توسط دسته‌های عظیم عزاداری

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تجمعات بزرگ عزاداران فاطمی در جای‌جای جنوب تهران برگزار شد.

عزاداران فاطمی و وارثان قیام 15 خرداد در شهر ورامین با تجمع در میدان امام خمینی (ره) در سوگ حضرت زهرای مرضیه سلام‌الله به اقامه عزا پرداختند.

جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسئولان ارشد این شهرستان نیز با حضور پرشور در این مراسم به اقامه عزا پرداختند.

به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان با سراسر کشور دسته بزرگ عزاداری مردم باقرشهر به راه افتاد.

همچنین به مناسبت فرارسیدن سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همزمان با سراسر کشور دسته بزرگ عزاداری مردم باقرشهر نیز به راه افتاد.

عاشقان حضرت زهرا(س) با حضور پرشور و در قالب دسته بزرگ سینه‌زنی و زنجیرزنی عزاداری در خیابان‌های باقرشهر، به اقامه عزا پرداختند.

در این حرکت نمادین که در آن صدها نفر از مردان باقرشهری حضور داشتند، مداحان مختلف حضور پیدا کرده با و نوحه‌خوانی خود و بیان مظلومیت‌های حضرت زهرا(س) به این مراسم شور ویژه‌ای بخشیده و حاضران نیز همراه با سردادن نوحه و سینه زنی از مسجد دوازده امام (ع) به سمت مسجد باب الحوائج با پای پیاده به عزاداری و ذکر مصیبت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) پرداختند.

پخت آش نذری در بخش‌های مختلف باقرشهر و دیگر مناطق و روستاهای اطراف شهر و برپایی ایستگاه‌های صلواتی به مناسبت سالگرد شهادت بی‌بی فاطمه زهرا(س) از دیگر برنامه‌های اجرا شده به‌مناسبت شهادت بانوی آب و آینه در شهر باقرشهر بود.

* برگزاری مراسم شام غریبان در جنوب تهران

 مراسم شام غریبان شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) نیز امشب در نقاط مختلف جنوب تهران برگزار می‌شود.

بر اساس گزارشات رسیده این مراسم پس از نماز مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

همچنین مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا(س) نیز در اقصی نقاط جنوب تهران برگزار می‌شود و در شهرستان ورامین که از بانیان این اقدام فرهنگی است طبق سنوات گذشته مراسم بزرگی با حضور ده‌ها هزار عاشق آل‌الله برگزار می‌شود.

شهرریعزاداری
نظرات (0)
Add Comment