برپایی مراسم سوگواری سالار شهیدان در شهرری

به گزارش راگانیوز ، در این مراسم که با مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضوی یزدی، عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در سخنانی با اشاره به حوادث عاشورا گفت: بسیاری از افراد در این حادثه دارای سابقه های مثبتی در گذشته بودند اما بخاطر اشتباه در تشخیص عاقبت خوبی نداشته و گرفتار غضب الهی شدند.وی با بیان اینکه قاتلان امام حسین(ع) و اصحاب ایشان سه گروه بودند افزود: عده ای حضور در کربلا و جنگ با امام حسین(ع) را وظیفه و تکلیف شرعی خود می دانستند و به این امر باور جدی و قلبی داشتند.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: آنان بر این باور احمقانه بودند که با کشتن امام و یارانشان بهشتی شده و از مقربان درگاه خدا می شوند..

رضوی یزدی گفت: جلوه پست و مقام های دنیوی بسیار فریبنده است و ممکن است در پست ها و مناصب عالی هم جلوه گر نباشد بلکه یک پست معمولی و ساده هم ممکن است انسان را به ورطه هلاکت بکشاند.

وی کاسبان و طعمکاران پاداش و پول را سومین گروه از دشمنان امام حسین(ع) در کربلا ذکر کرد و افزود: قیمت هر شخصی در لشگر یزید فرق می کرد و افراد به طمع ده سکه تا هزاران سکه در این جنایت تاریخی مشارکت کردند

رضوی یزدی گفت: برخی افراد بدبخت و شقی با کمترین قیمت دین و آبروی خود را می فروشند و در نهایت نیز نصیبی نداشته و ناکام دنیا و آخرت می شوند.

وی گفت: تاریخ نشان داد که هیچکدام از این سه گروه که با تلاش مشترک فاجعه کربلا را خلق کردند به مطامع دنیوی و محبوب خود نرسیده و به نحوی ناکام و در آخر نیز به غضب و انتقام مختار گرفتار شدند.

در این مراسم، علیرضا محجوب و  محسن علیجانی زمانی، نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی، هدایت الله جمالی پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، بخشداران مرکزی، فشافویه و خاوران، روسای برخی ادارات و فعالان سیاسی شهرستان ری حضور داشتند

شهرریمحرممراسم
نظرات (0)
Add Comment