برگزاری اولین ستاد راهبردی بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در “ری”

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، مهدی مجیدی هدف از تشکیل این صندوق را آبادانی روستاها و رفاه و آسایش کشاورزان و عشایر دانست و اظهار داشت: موضوع تامین اجتماعی روستایی و عشایر در سن میانسالی و کهنسالی از موضوعات مهمی است که قانون به آن پرداخته است و در صدد گسترش و اجرایی کردن آن هستیم.

وی اجرای طرح بیمه تامین اجتماعی روستائیان را گامی موثر در توسعه روستاها بر شمرد و افزود: در این راستا از حمایت های مجلس شورای اسلامی و دولت برخوردار خواهیم بود تا این خدمات به نحو شایسته ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به شرح خدمات قابل ارائه از سوی این صندوق اظهار داشت: هر فرد بالای 18 سال می تواند تحت پوشش این صندوق قرار گیرد  این امر کاملا اختیاری می باشد.

  مجیدی در ادامه با بیان اینکه صندق بیمه تامین اجتماعی روستائیان خدماتی از قبیل مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوت را پوشش می دهد، تصریح نمود: 3/1 درصد حق بیمه توسط فرد بیمه توسط فرد بیمه شده و 3/2 درصد توسط دولت پرداخت می شود.

معاون فرماندار ری اضافه کرد: شیوه نامه ای تدوین شده است و به تمامی بخشداران، اداره های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، شوراهای اسلامی شهر و بخش ها و روستاها ارسال شده و شرح وظایف هرکدام جداگانه ابلاغ شده است.

وی در پایان گفت: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری موظف است به منظور اطلاع رسانی و توجیه کشاورزان و عشایر جلسات آموزشی را با آنها برگزار نماید.

بیمهتامین اجتماعیراهبردیشهرری
نظرات (0)
Add Comment