برگزاری دومین نشست کتابخوان در کتابخانه زکریای رازی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کتابخانه های شهرستان ری؛ زینب صفوی سرپرست کتابخانه عمومی زکریای رازی شهرستان ری با اعلام این خبر گفت: این نشست با حضور 8 نفر از اعضای بزرگسال کتابخانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این نشست 6 نفر از افراد حاضر در جلسه به ارائه کتابهای خوانده شده خود پرداختند که عبارتند از: زینب صفوی سرپرست کتابخانه کتاب “نامه به کودکی که هرگز زاده نشد” نوشته اوریانا فالاچی را اینگونه معرفی کرد؛ در این کتاب نویسنده اوریانا فالاچی به صحبت با کودکی که درون شکم دارد می پردازد و نه تنها احساسات و آرزوهای خود را به عنوان یک مادر بازگو می کند که از زبان کودک درون شکمش نیز حرف می زند و خود را به جای کودک  می گذارد و احساسات و خواسته ها و یا پرسش هایی که ممکن است یک کودک بعد از به دنیا آمدنش از مادرش داشته باشد را پاسخ می گوید. در کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد اوریانا فالاچی نگاه های اطرافیان و جامعه را نیز به خاطر بچه ای که در شکم دارد به تصویر می کشد .

فاطمه صادقی فرجاد کتاب “منطق الطیر” عطار را معرفی کرد و گفت؛ منطق‌الطیر منظومه‌ای از شیخ فریدالدین عطار نیشابوری (627-537) شاعر و عارف ایرانی است که مراحل سیر و سلوک در عرفان را از زبان پرندگانی که به‌دنبال سیمرغ هستند و هدهد (شانه ‌به ‌سر) راهنمای آنان است بیان می‌کند . هفت شهر عشق یا هفت وادی مراحلی است که سالک جهت سلوک معنوی باید آنها را طی کند : طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحید، حیرت، فقر و فنا.

کتاب “در امتداد حسرت” نوشته طیبه امیرجهادی توسط سمانه پورجعفری کسمایی اینگونه معرفی شد؛ یاسی فرزند طلاق است با بازتابهای بد روحی بر روان ناخودآگاهش که باعث کارهای خلاف بیشمار (پارتی های شبانه، سیگار کشیدن و …) می شود با بازگشت پدر دچار آشفتگی های روحی بیشتری می شود. در این میان آشنایی او با پزشک جوان و معتقدی به نام رضا زمینه علاقه مندی و عشق را در او فراهم می آورد. …

“مهر زیبا” نوشته فریدا مولایی توسط سمیرا شاه علی زاده معرفی شد؛ وی گفت: این کتاب داستان دختری گوژپشت به نام زیبا است که همه از او می ترسند. طی یک اتفاق با پسری از شهری دیگر به صورت تلفنی آشنا می شود ولی مشکلش را از او پنهان می کند. پسر هم شدیدا وابسته زیبا شده و تصمیم می گیرد علی رغم اینکه خواهر دوستش پریسا به او علاقمند است به خواستگاری زیبا برود. از طرفی هم مادر زیبا به شدت مخالف آمدن خواستگارها هست و …

“ریحانه بهشتی” نوشته سیما میخبر توسط زهرا محمدی معرفی شد؛ این کتاب در زمينه دعاها و اعمال پدر و مادر، از قبل از انعقاد نطفه تا آخرين ماه حاملگي است. در این کتاب برنامه اخلاقی، عبادی، پزشکی و تغذیه قبل از بارداری تا پایان شیردهی مادر ذکر شده است.

و کتاب “بلوغ در دختران نوجوان” نوشته کوتداوالا پارول توسط مریم احمدی برای حضار معرفی شد؛ احمدی کتاب را اینگونه معرفی کرد؛ بلوغ مرحله گذر از كودكي و رسيدن به بزرگسالي است و در واقع يك دوره رشد سريع فيزيكي عقلاني و عاطفي مي باشد . كتاب حاضر اطلاعات كاملي در مورد دوران بلوغ، بهداشت نوجوان، الگوهاي طبيعي و غيرطبيعي تغيير و تحولات جسمي در اين دوران و برخي بيماري هاي جسمي و رواني نوجوانان و نحوه برخورد با اين مشكلات را در اختيار خوانندگان قرار مي دهد .

ریشهررینشستکتابخوان
نظرات (0)
Add Comment