برگزاری سمینار ازدواج آسان توسط شبکه بهداشت شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، سمینار ازدواج آسان در جهت پیشگیری از رفتارهای پرخطر در جوانان روز یکشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی قیام دشت برگزار شد.

در این نشست دکتر حلاجیان مدیر دانشگاه، زهرا شکر الهی مسئول آموزش دفتر قرآن و عترت، معصومه ادریسی کارشناس مسئول واحد سلامت نوجوانان و مدارس، دکتر بهرامی کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده، فرزانه فرد کارشناس مسئول واحد آموزش بهداشت و جمعی از کارشناسان شبکه حضور داشتند.

ابتدا مدیر دانشگاه ضمن خیرمقدم به حاضران در مورد هدف از برپایی سمینار صحبت کرد. وی با اشاره به اهمیت ازدواج در سلامت جسمی و روحی، همکاری ارگان‌های اجتماعی و خانواده‌ها را در ترغیب جوانان به این امر، مهم دانست.

سخنران بعدی زهرا شکراللهی مسئول آموزش دفتر قرآن و عترت بود که در مورد ابعاد دینی ازدواج صحبت کرد. وی با اشاره به آیات قرآن و احادیث معصومین، اهمیت ازدواج را برای دانشجویان توضیح داد.

در ادامه محمد رحمانی مشاور و روانشناس کلینیک بیماری‌های رفتاری شبکه در مورد اهمیت ازدواج به‌موقع در پیشگیری از رفتارهای پرخطر در جوانان صحبت کرد. وی ازدواج را یک عامل بسیار مهم در پایبندی اخلاقی فرد و پرهیز از رفتارهای پرخطر دانست و گفت: آمارها نشان می‌دهد افراد متأهل سلامت جسمی، روحی و روانی و اخلاقی بیشتری دارند.

سخنران پایانی دکتر محمد کمالی نیا بود که در مورد بیماری ایدز و روش‌های پیشگیری از آن صحبت کرد.

 کمالی نیا با توجه به راه‌های انتقال این بیماری، توجه به زندگی سالم و پایبندی به اصول اخلاقی و اسلامی را در پیشگیری از این بیماری بسیار مهم دانست.

ازدواجریسمینارشبکهشهرری
نظرات (0)
Add Comment