برگزاری همایش مشاوره ژنتیک، نسل سالم به منظور پیشگیری از معلولیت ها

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی بهزیستی شهر ری ؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به اینکه معلولیت متاثر از عوامل وراثتی و به صورت مادرزادی یا متاثر از عوامل محیطی شامل حوادث، تصادفات، بیماری ها و سوء تغذیه اتفاق می افتد، افزود: جمعیت قابل توجهی به علت عوامل وراثتی و مادر زادی دچار معلولیت می شوند که می توان از طریق انجام آزمایش ژنتیک و نیز دریافت خدمات مشاوره ای ژنتیک به صورت تخصصی درصد زیادی از بروز معلولیت ها را به موقع پیشگیری و درمان کرد.

 دکتر سید محمد رحیم فاضلی نژاد تصریح کرد: آمارها نشان می دهد که هر 8 دقیقه یک کودک معلول به دنیا می آید که این آمار در دنیا رو به افزایش است. همچنین بر اساس بررسی های به عمل آمده در ایران بیش از 40 درصد معلولیت ها ریشه در عوامل ژنتیکی دارد، بیماری های ژنتیکی عامل حدود 50 درصد نابینایی ها و ناشنوایی های دوران کودکی و 60 درصد تمام عقب ماندگی های ذهنی شدید است؛ یکی از راه های بر برطرف کردن قطعی این بیماری    مشاوره ژنتیک است که می توان با تشخیص قبل از تولد، از تکرار بیماری در خانواده جلوگیری کرد و در نهایت با برگزاری این همایش ها سطح آمادگی عمومی و نحوه پیشگیری از معلولیت ها از طریق دریافت خدمات مشاوره ژنتیک ارتقاء می یابد و می توان به کاهش نرخ معلولیت در کشور کمک کرد.

 وی خاطر نشان کرد: در همین راستا مدیریت بهزیستی شهرستان ری در نظر دارد صبح روز دوشنبه دهم خرداد ماه همایش تخصصی آموزشی با عنوان آموزش مشاوره ژنتیک، نسل سالم، را در سالن اجتماعات اداره بهزیستی واقع در خیابان فدائیان اسلام، خیابان شهید سرگرد محمدی، ساختمان شماره 2 بهزیستی برگزار نماید.

 وی اظهار داشت: در این همایش 300 نفر از پزشکان منطقه جنوب تهران شاغل در مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، نهادها و دستگاه های اجرایی شرکت می کنند.

همچنین تعدادی از مسئولان ستادی، استانی، کشوری و منطقه ای در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

این همایش با همکاری و هماهنگی بنیاد ژنتیک و مشارکت شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان ری برگزار می شود که مورد استقبال جامعه پزشکان و در جهت حمایت از خانواده ها ویژه زوج هایی که تازه اقدام به ازدواج کرده اند و نیز مشاوره های پیش از ازدواج کاربرد دارد. همچنین 50/8 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان ثبت خواهد شد.

ریشهرریمعلولیتهمایش
نظرات (0)
Add Comment