بهره برداری از 32 طرح آبفای روستایی با اعتبار 60 میلیارد ریالی در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی آبفای روستایی شهرستان ری در نشست خبری روز یکشنبه علی اکبر هراتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 58 روستا و شهرک با جمعیتی حدود 200 هزار نفر زیر پوشش خدمات آبفای روستایی است گفت: پراکندگی روستاها و فرسودگی بافت خطوط انتقال آب خدمت رسانی، نظارت و کنترل در روستاها را مشکل کرده است.
هراتی افزود:  بیش از 700 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه در روستاهای شهرستان ری داریم که در حدود 300 کیلومتر( حدود 40 درصد) از شبکه آبرسانی روستایی دچار فرسودگی است و برای نوسازی آن به میلیاردها ریال اعتبار نیاز داریم ؛ در سال گذشته حدود 30 کیلومتر از این خطوط انتقال و شبکه توزیع آب  در سطح روستاهای شهرستان ری اصلاح و تعویض شده است. وی افزود: به رغم وجود مشکلات جدی تلاش کرده ایم تا سطح رضایت روستاییان از خدمات آبرسانی را افزایش دهیم.
وی از وجود 40 حلقه چاه که به صورت شبانه روزی در مدار بهره برداری برای تامین آب روستایی قرار دارند خبر داد و افزود: هدر رفتگی آب در مسیر بخاطر فرسودگی و انشعابات غیرمجاز از جمله مشکلات تامین آب روستاهای شهرستان ری است.
هراتی با بیان اینکه اداره آبفای روستایی شهرستان ری توجه جدی به شعار امسال دارد افزود: راه عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را اصلاح الگوی مصرف می دانیم و معتقدیم که فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک شایانی می کند.
وی با تاکید بر اینکه آب یک کالای استراتژیک و حساس است که جنبه سیاسی، امنیتی و اقتصادی بالایی دارد گفت: متاسفانه در شهرستان ری مصرف آب 3 الی 4 برابر استاندارد تعریف شده است که این بی مبالاتی تامین آب را مخصوصا در سالهای نه چندان دور آینده مشکل و نگران کننده می کند.
هراتی در بخش دیگری از سخنان خود مطالعات مهندسی مجدد مجتمع های آبرسانی شهرستان ری را از دیگر اقدامات این اداره ذکر کرد و افزود: این شهرستان دارای 5 مجتمع است که آب مورد نیاز روستاهای این شهرستان را تامین می کنند.و مطالعات مهندسی آنان با هدف نوسازی و توسعه این مجتمع ها در فازهای جدید تهیه و برای تصمیم گیری به فرمانداری ویژه شهرستان ری ارائه شده است.
هراتی همچنین با بیان اینکه حدود 2 هزار انشعاب غیرمجاز در روستاهای شهرستان ری وجود دارد افزود: کارگاه های غیرمجاز، برخی صنوف و سفره خانه ها از جمله مراکزی هستند که به صورت غیرمجاز از این انشعابات استفاده می کنند که این امور با اعزام اکیپ های پیمانکاران در صدد شناسایی و قطع و تبدیل به مجاز نمودن این انشعابات اقدامات موثری انجام داده است و پیگیری و ساماندهی انشعابات غیرمجاز در دستور کار این امور قرار دارد.
در پایان به مناسبت قدردانی از زحمات اصحاب رسانه و روز خبرنگار  لوح و هدایایی از طرف مدیریت آبفای روستایی به اصحاب رسانه و خبرنگاران اهدا شد.
ابروستاییریشهرری
نظرات (0)
Add Comment