بیش از ۹۹ درصد مدیران کشور پاکدست و سالم هستند/دستگاه های نظارتی در خواب هستند/خدا به آن کسی که برای اولین بار این فیش های حقوقی را منتشر کرد خیر بدهد

به گزارش راگانیوز ، دبیرکل حزب مردم سالاری ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: تقوای درون جامعه بسیار مهم است و تقوای اجتماعی به این معنی است که در ماه مبارک رمضان یک ماه گرسنگی و تشنگی بکشیم، تا به یاد گرسنگان و تشنگان بیفتیم.

کواکبیان افزود: واقعیت این است که ما به عنوان مسئول باید بیشتر حواسمان جمع باشد، زیرا مردم ما توانایی تحمل و دیدن چنین فیش های حقوقی به اصطلاح نجومی غیر متعارف و غیر قانونی را ندارند.

وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار تنها ۰٫۷ درصد از مدیران ما حقوق های نجومی دریافت کرده اند که از این تعداد حدودا ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر بالای ۵۰ میلیون تومان و ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ نفر هم بالای ۲۰ میلیون تومان دریافتی داشته اند و بیش از ۹۹ درصد از سایر مدیران کشور پاکدست و سالم هستند.

وی اظهار داشت: حقوق عرف و معمولی در نظام هماهنگ کار در کشورمان حدودا یک میلیون تومان است و طبق قانون بالاترین دریافتی باید به اندازه ۷ برابر حداقل حقوق باشد که حدود ۶/۵ الی ۷ میلیون تومان می شود، اما متاسفانده در این بین عده ای غیرقانونی عمل کرده اند.

نماینده مردم تهران و شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حتی اگر ماهانه ۱۵۰ ساعت اضافه کار و حق جلسات مختلف  سایر مزایا را هم به حقوق این افراد اضافه کنیم، باز هم به ۲۰ میلیون تومان نمی رسد و این هایی که مازاد از این مقدار گرفتند، ناحق گرفته و به نوعی به بیت المال دست برد زده اند و باید پول ها را به بیت المال برگردانده و مجازات شوند.

کواکبیان ادامه داد: ما در کشورمان فریاد «مرگ بر آمریکا» را سر می دهیم اما در همین آمریکا هرکسی می تواند با فشردن یک دکمه، فیش حقوقی اوباما رئیس جمهور کشورشان را ببیند و اکثر این مسائل بسیار شفاف است.

وی افزود: در یک فیش حقوقی ای مطالب عجیب و طنزآمیزی مانند حق دیابت و حق اوقات فراغت فرزندان و … را مشاهده کردم و به همبن دلیل بنده در جلسه ای غیر علنی به وزیر اطلاعات هم گفتم که ما نمی خواهیم این مدیران به مانند مدیران بعضی کشورها مثل چین و ژاپن و کره شمالی از شدت خجالت خود کشی کنند، اما حداقل مبالغ مازاد دریافتیشان را برگردانند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما عاشق و شیفته خدمت هستند و از هرکسی خدمت ببینند عاشقش می شوند؛ اما متاسفانه برخی از قانون هم سوء استفاده می کنند که به عنوان مثال در بحث مالیات؛ شرکت ها حق دارند که یک الی سه درصد از درآمدشان را برای آموزش صرف کنند که کاملا هم قانونی است، اما آیا این مبلغ برای آموزش صرف می شود؟

کواکبیان در پایان گفت: متاسفانه دستگاه های نظارتی هم خوابشان برده است؛ دیوان محاسبات که زیر مجموعه خود مجلس شورای اسلامی است، خواب بوده است؟ سازمان بازرسی کل کشور هم که برای قوه قضاییه است هم همینطور؛ این حقوق ها یک دفعه اتفاق نیفتاده است؛ خدا به آن کسی که برای اولین بار این حقوق ها را افشا کرده است، خیر بدهد که باعث شد دست برخی افراد رو شود.

شهرریشورای اسلامینماینده
نظرات (0)
Add Comment