تجمع اعتراضی در ری شکل نگرفته است / دولت از کسانی که حقشان ضایع شده عذرخواهی کند

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام والمسمین علی ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب ری در جمع خبرنگاران در ارتباط با اغتشاشات پیش آمده در برخی شهرستان‌های کشور اظهار داشت: ر شهرستان ری هیچ‌گونه، اعتراض مردمی، آشوب خیابانی، اغتشاش و تجمعی صورت نگرفته است و فضای شهرستان کاملاً عادی و آرام است.

وی گفت: در شهرستان ری نیز فراخوان هایی برای تجمع داشتیم ولی با مدیریتی که انجام دادیم و تذکرات به موقعی که به نیروهای امنیتی دادیم اجازه داده نشد که تجمعی شکل بگیرد و کسی بخواهد در این شرایط موج سواری کند.

دادستان شهرستان ری با بیان این‌که حدود سه نفر از عواملی که فراخوان می دادند، شناسایی شدند، تصریح کرد: باوجود این‌که حدود سه چهار بار فراخوان در شهرستان اعلام شد ولی با تدبیری که داشتیم و تصمیماتی که در شورای تامین گرفته شد هیچ تجمعی شکل نگرفت البته دستگیری‌های جزئی هم داشتیم ولی مهره‌های اصلی نبودند و عوامل اصلی نتوانستند ورود کنند.

ملکوتی با بیان این‌که مردم حق اعتراض دارند، بیان کرد: مردم سیاسی نیستند و با نظام مشکل ندارند و نسبت به وضعیت اقتصادی خود می توانند اعتراض مسالمت آمیز داشته باشند اما نباید فضایی برای فرصت طلبان ایجاد شود زیرا کسانی که برای کشور ما برنامه‌ریزی کرده‌اند از این فضا استفاده می‌کنند و افرادی مانند سلطنت‌طلبان، منافقین، منفعت‌طلبان و صاحبان قدرت و ثروت موج‌سواری می‌کنند.

وی ادامه داد: چرا مسئولان دولتی اجازه می دهند موسسات اعتباری قارچ‌گونه اضافه شوند و مال مردم را بردارند؟ ، چرا یک اداره دولتی یا خصوص سه ماه حقوق کارمندان را نمی دهد؟ کسی که حقوق نگرفته حق اعتراض دارد و برخی مدیران دولتی در این خصوص باید از مردم عذرخواهی کنند و قول پیگیری بدهند.

دادستان شهرستان ری با اشاره به رسالت خطیر اصحاب رسانه ابراز کرد: صاحبان جراید باید شفاف‌سازی کنند تا مردم گول نخورند که تعدادی ضدانقلاب و سلطنت‌طلب از سادگی مردم سوء استفاده کرده و برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی بیان داشت: اگر حق کسی ضایع شده باشد می تواند با مراجعه به مجاری قانون احقاق حق کند نه اینکه به بهانه اعتراض مسالمت آمیز فضا را برای اغتشاشگران فراهم کنند. البته دولت نیز باید از کسانی که حقشان ضایع شده عذرخواهی کند و ظرف دو ماه آینده حق مردم را بدهند.

حجت‌الاسلام ملکوتی تصریح کرد: مردم نیز چشمشان را باز کنند و نگذراند دشمنان اسلام موج سواری کنند هرچند دست امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف پشت این نظام است و رهبر معظم انقلاب یک مدیر توانمند و ارشد جهانی به خوبی مدیریت می‌کنند و این چالش‌ها را پشت سر می‌گذاریم ما بارها توطئه‌های دشمنان را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه جهان غرب و استعمار ظلم را به اوج خود رسانده است، گفت: در همه جای دنیا مسلمانان را می‌کشند ظلم‌هایی که در یمن و فلسطین به مردم مظلوم می شود به  خاطر زورگویی و سلطنت‌طلبی است.

دادستان شهرستان ری در پایان تصریح کرد: تمام دنیای استعمار دائماً برنامه‌ریزی و توطئه می‌کند که اسلام و روحانیت نباشد. طرح ناکارآمدی نظام اسلام و روحانیت دو سال پیش توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی کلید خورد و برخی افراد نیز خواسته یا ناخواسته به این پروژه کمک می کنند.

افتاب ری

دادستانشهرری
نظرات (0)
Add Comment