ترویج ارزش‌های اسلامی زمینه ظهور منجی عالم بشریت است

به گزارش راگانیوز ؛ آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار آفتاب ری، اظهار داشت: امامت در فرهنگ دینی یک جایگاه اعتقادی دارد و خداوند هیچ‌گاه دنیا را بدون ولایت نمی‌گذارد همچنین در فرمایش‌های زیادی از اهل البیت علیهم السلام روایت شده که اگر حجت در روی زمین نباشد زمین اهل خود را فرو می برد و لذا در همه عصرها و زمانها حجت در زمین وجود دارد. 

وی افزود: پس از شهادت امام حسن عسگری(ع)، خداوند حضرت حجت(عج) را در سن 5سالگی به امامت برگزید و همه علوم را به ایشان عطا کرد و امام عصر ما همچنان زنده و حاضر در میان ماست.

تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری گفت: برخی ادعا می کنند باید ظلم و ستم دنیا را فرا بگیرد تا امام زمان(عج) ظهور کند در حالی که ما در عصر غیبت وظایفی بر عهده داریم و باید با رعایت تقوا و عمل صالح جزو منتظران واقعی حضرت باشیم و شرایط جامعه را برای ظهور آماده کنیم.

حسینی مازندرانی تاکید کرد:  امروز شیعیان جهان باید با ترک گناه و ترویج ارزش های ناب اسلامی زمینه ظهور منجی عالم بشریت و حکومت عدل الهی در جهان را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) نیز چون حق است هنگام ظهور باطل را نابود و حق را در جامعه حاکم خواهند کرد، باطل لشکر و طرفداران فراوانی دارد اما فاقد دوام و ثبات است در حالی که جبهه حق با وجود کمی تعداد با دوام و مستحکم است.

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری با بیان اینکه افضل اعمال انتظار فرج است خاطرنشان کرد: انتظار فرج نباید لسانی باشد بلکه باید در اعمال انسان ظهور و بروز یابد، انسان منتظر در همه حال انتظار ظهور حجت را می‌کشد و از طولانی شدن این امر هرگز ناامید نشود.

حسینی مازندرانی با اشاره به انقلاب امام خمینی(ره) گفت: منشا همه انقلاب ها از ایران است و برخی کشورهای منطقه با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی ایران بیدار شدند و حرکت را آغاز کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی که توسط مردم انتخاب شده بود، دنیا را تکان داد، حضرت مهدی(عج) که توسط خداوند انتخاب شده و معصوم است کل دنیا را پر از عدل و داد می کند.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: همه ادیان و مذاهب باور دارند که فردی به عنوان منجی ظهور خواهد کرد و ما شیعیان معتقدیم که این منجی صاحب ولی امر مسلمین حضرت مهدی(عج) است که پس از ظهور در کعبه با 313 تن از یاران مخلص ظلم و ستم را ریشه کن می کند.

 

راه دانا

تولیتحوزهشهرری
نظرات (0)
Add Comment