تشکیل دومین جلسه شورای توانبخشی در روستای قمصر

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی دهیاری و شورای اسلامی روستای قمصر ،  محمود مالمیر دبیر جلسه شورای توانبخشی دهیاری  با توجه به این شورا بیان کرد: هر روز بدلیل تصادفات، حوادث، بیماری های مادرزادی و… تعدادی از افراد اجتماع دچار معلولیت می شوند که نیاز به خدمات خاص خود را دارند و ارائه این خدمات جز با همکاری فرد معلول ، خانواده و گرو های اجتماع مقدور نمی باشد

وی افزود : به منظور مشارکت هر چه بیشتر مردم در اجرای این برنامه سازمان بهزیستی کشور از سال 1385 برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) با رویکرد چند بخشی را اجرا نمود که نیاز به همکاری قشرهای مختلف جامعه برای پیشرفت اهداف آن می باشد.

محمود مالمیر با اشاره به شورای توانبخشی(CBR) در این روستا بیان کرد:  از یک ماه گذشته در سطح روستا تبلیغات مختلفی در جهت شناسایی افراد معلول انجام گرفت که با کمک خانواده های این افراد و معتمدین محل 31 نفر از معلولین این روستا شناسایی و تشکیل پرونده دادند.

وی ادامه داد: پرونده های این افراد برای بررسی بیشتر به  اداره بهزیستی شهرستان ری تحویل داده شد تا همکاری لازم با این افراد صورت بگیرد.

مالمیر در خصوص این افراد گفت: افراد معلول پس از شناسایی از نظر نوع معلولیت دسته بندی شدند تا برنامه ریزی برای ارائه ی خدمات  به این افراد راحت تر صورت بگیرد.

وی در پایان با اشاره به مشارکت افراد خیر بیان کرد: در تلاش هستیم که در جلسات این شورا یکی از نماینده های بهزیستی حضور داشته باشد و از نزدیک شاهد مشکلات این افراد باشد و از افراد خیر نیز دعوت می  کنیم تا همکاری و مشارکت لازم را برای حل مشکلات این افراد در روستا انجام دهند.

 

حل مشکلاتشهرریقمصرمعلولان
نظرات (0)
Add Comment