تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در جنوب تهران

به گزارش راگانیوز ، مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در فرهنگ شیعه از جایگاه رفیعی برخوردار است و در این میان، تبیین مقام و منزلت آن بانوی بزرگوار جهان اسلام، از درک و فهم آدمی خارج است.

آنچه مسلم است، اینکه آن حضرت از بزرگ‌ترین واسطه‌های فیض الهی بوده و شیعیان و پیروان ولایت، مدیون جهاد و مبارزه ایشان در راه دفاع از امامت و ولایت هستند.

مراجع عظام تقلید همواره بر برگزاری باشکوه مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) تاکید داشته‌اند، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به استفتاء در این مورد مرقوم داشته‌اند.

به گزارش فارس، مراسم باشکوه تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا (س) در بسیاری از شهرها و مناطق کشور و همچنین استان تهران برگزار شد.

یک‌شنبه شب و همزمان با سالروز شهادت جانگداز بزرگ بانوی خلقت و سرور زنان اهل بهشت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیه آیین تشییع نمادین حضرت صدیقه طاهره سلام‌الله علیه در شهرستان‌های مختلف پهنه جنوب پایتخت ام‌القرای کشورهای اسلامی برگزار شد.

جنوب تهران همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیه با برپایی برنامه‌های متنوع فرهنگی به‌ویژه مراسم تشییع نمادین پیکر ام‌ابیها سلام‌الله علیه با حضور عاشقان آل‌الله غرق در عزا و ماتم شد.

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) به‌عنوان حرکتی عاشورایی و تاثیرگذار و مورد تایید حضرات مراجع عظام تقلید مورد استقبال پرشور دوستداران فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام قرار گرفته است.

این مراسم سال به سال گسترده‌تر و باشکوه‌تر برگزار شده و از نظر معنوی فضای شهرها و روستاهای کشور را در شام غریبان آن مظلومه شهیده معطر به عطر فاطمیه می‌کند.

عاشقان آل‌الله در چندین دیروز هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم تشییع نمادین آن حضرت انجام دادند و این مراسم در شامگاه یکشنبه در بسیاری از شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور برگزار شد.

شهرستان‌های جنوب استان تهران نیز با برپایی آیین تشییع نمادین حضرت زهرا (س) بار دیگر پیشگامی خود در ولایت‌مداری را به رخ جهانیان کشیدند.

عزاداران فاطمی در ورامین در آیینی نمادین، تابوت حضرت زهرا(س) را از مسجد صاحب الزمان(عج) تا گلزار شهدای گمنام این شهرستان تشییع کردند.

مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه شهرستان ورامین طبق یک آیین سنتی در شام شهادت حضرت زهرا (س)، با تشییع نمادین تابوت مادر سادات، در غربت و مظلومیت بی‌بی دو عالم صدیقه طاهره (س) اشک ماتم ریخته و به سر و سینه زدند.

آیین سنتی تشییع نمادین حضرت زهرا (س) شامگاه یکشنبه با حضور ائمه جمعه و جماعات، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، مسئولان و مدیران، نیروهای انتظامی و مردم متدین و انقلابی ورامین برگزار شد و جمعی از جوانان و نوجوانان ورامینی در طول مسیر، با روشن کردن شمع، اوج غربت و مظلومیت شهادت مادر سادات (س) را به تصویر کشیدند.

مردم مومن، متدین و ولایی شهرستان پیشوا نیز با برپایی عزا در مسجد امام خمینی (ره) این شهرستان آیین تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا سلام‌الله علیها را از این مسجد آغاز و به سوی حرم مطهر حضرت جعفر بن موسی (ع) رهسپار شدند.

عاشقان آل‌الله در شهرستان پاکدشت پس از اقامه نماز و عزاداری در دفتر امام جمعه پاکدشت آیین تشییع نمادین حضرت زهرا (س) را از دفتر حجت‌الاسلام حسن لزومی آغاز و پس از عبور از میدان آزادگان به سوی مصلای نماز جمعه و مزار شهدای گمنام حرکت کردند و در طول مسیر در عزای صدیقه کبری سلام‌الله علیها بر سر و سینه خود زدند.

دلدادگان حریم امن الهی در طول مسیر با مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام به اقامه عزا پرداختند.

غیورمردان و شیرزنان باقرآباد نیز آیین تشییع نمادین را با اقامه نماز و مدیحه‌سرایی از مسجد جامع ولی‌عصر (عج) آغاز و به سوی مسجد مهدیه حرکت کردند و در رثای بی‌بی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله (س) اشک ماتم ریختند.

مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در منطقه خیرآباد ورامین از فاطمیه (س) آغاز و عزاداران فاطمی تا مصلای این منطقه به اقامه عزا پرداخته و اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند.

مردم مومن بخش قیامدشت شهرستان ری نیز دوشادوش امام جمعه، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به برپایی مراسم عزاداری پرداخته و در طول مسیر مسجد جامع تا مسجد الزهرا بر سینه خود زده و مراسم تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا سلام‌الله علیها را باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کردند.

عزاداران فاطمی بخش خاوران شهرستان ری نیز در مسجد جامع این شهرستان تجمع کردند و ضمن اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و اقامه عزا آیین تشییع نمادین را آغاز و به سمت مقبرةالشهدای گمنام حرکت کردند.

عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در بخش جوادآباد شهرستان ورامین ضمن برپایی مراسم عزاداری آیین تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) را برگزار و مسیر مسجد خاتم‌الانبیاء (ص) تا مصلای نماز جمعه این بخش را با اقامه عزا و مدیحه‌سرایی طی کردند.

مردم ولایت‌مدار پهنه جنوب تهران در شام شهادت مظلومانه مادر رسالت حضرت صدیقه طاهره (س) با برپایی مراسم‌های متنوع فرهنگی سیاه‌پوش کردن منطقه خود در عزای حضرت زهرای مرضیه (س) اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه خود زدند و مراسم نمادین تشییع حضرت زهرا (س) را همراه با عزاداری و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت علیهم‌السلام با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کردند.

تشیعحضرت فاطمهشهررینماد
نظرات (0)
Add Comment