تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی یک فاجعه است

به گزارش راگانیوز ، حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی شهرری که با حضور پرشور نمازگزاران جمعه در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) در دوران کوتاه حکومتش پیوسته در صدد عملیاتی کردن و اجرایی کردن تقوا بین جامعه و مردم بود.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) در دوران حکومتش به عملیاتی کردن تقوا در تمام شئون پرداخت، گفت: حضرت علی(ع) در دوران حکومتش، تقوا را در همه شئون در تقسیم بیت‌المال، رعایت حال همسایگان، رسیدگی به مستضعفان و محرومان، گرفتن حق مظلومان از چپاول‌گران و ستمگران، برخورد با معاندان و مستکبران و …. اجرایی کرد.

امام جمعه موقت شهرری افزود: نمونه‌های بارز رعایت تقوا در همه شئون را می‌توان در دوران حکومت حضرت علی بن ابیطالب(ع) مشاهده کرد که برای همه ما الگوست و ان‌شاالله در این فرصتی که از ماه مبارک رمضان و لیالی قدر باقی مانده خداوند متعال همه ما را در اقتدا به امام علی(ع) بیش از پیش موفق بگرداند.

وی با اشاره به چهارم تیر ماه سالروز بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان در سال 1361 گفت: امسال این روز مصادف شده است با سالروز ضربت خوردن حضرت علی بن ابیطالب(ع) به دست شقی‌ترین انسان‌های عصر خودش، کسی که خود را اهل عبادت، بندگی، مسجد و نماز می‌دانست اما کشتن حضرت امیرالمومنین(ع) و برداشتن حضرت را برای خودش یک وظیفه دینی و انقلابی فرض کرده بود.

ابراهیمی با اشاره به هفتم تیر ماه سالروز شهادت امیرالمومنین و سالروز شهادت شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و 72 تن از بهترین یاران انقلاب اسلامی و امام عظیم‌الشان و خدمتگذاران به این مردم عنوان کرد: سالروز شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و یاران باوفایش با عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.

امام جمعه موقت شهرری گفت: سه‌شنبه هشتم تیر ماه که مصادف با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان است، شب قدر اساسی و اصلی است که بسیاری از روایات تاکید کردند که شب قدر اصلی و حتمی در شب 23 ماه مبارک رمضان است. بر اساس بعضی از روایات که استفاده کردند از کلام پیامبر اسلام(ص) است.

وی ادامه داد: هشتم تیر ماه همچنین مصادف با بمباران شیمیایی توسط رژیم بعث عراق در منطقه سردشت که به شهادت بسیاری از مردم بی‌گناه و مظلوم منطقه در سال 66 است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی دهم تیر ماه را سالروز آزادسازی مهران دانست و گفت: دهم تیر همچنین روز صنعت و معدن است که امید است به‌طور عملی به بررسی مشکلات بخش صنعت پرداخته شود.

وی ادامه داد: این‌روزها برخی از مراکز تولیدی در حال تعطیلی است که این فاجعه است. لازم است در این ارتباط فکری شود.

امام جمعه موقت شهرری تصریح کرد: روز صنعت معدن یعنی روز نشستن همه دست‌اندرکاران صنعت و معدن برای رسیدگی به بخش تولید و صنعت از مراکز کم ظرفیت و کوچک تا مراکز تولیدی و صنعتی بزرگ است.

جمعهشهررینماز
نظرات (0)
Add Comment