تلاش دولت در حفظ و انسجام ظرفیت های مختلف کشور نتایج مثبتی در همگرایی دولت با نظام و مردم داشته است

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندارتهران و فرماندار ویژه شهرستان ری پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در مصلی بزرگ ری به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب و شهدا مخصوصا شهدای دولت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: دولت یازدهم به شکل گیری و حفظ وفاق ملی کمک زیادی کرد.
جمالی پور با بیان اینکه سه سال از عمر دولت تدبیر و امید را سپری کردیم، اظهار داشت: در این مدت دولت در سه حوزه سیاست داخلی، اقتصاد و سیاست خارجی شاخص های عملکردی چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به اینکه در زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، کشور در شرایط خاصی بود، تصریح کرد: مباحث و اتفاقات سال ۸۸ ، نوعی بی اعتمادی در حوزه سیاست داخلی ایجاد کرده بود.
معاون استاندار تهران ادامه داد: دولت آقای روحانی روز به روز فاصله بی اعتمادی ها را کم کرد و با اعلام فراجناحی بودن خود، نخبگان گروههای مختلف سیاسی را بکارگیری کرد.
جمالی پور بیان کرد: دولت سعی کرد نیروهای سازمانی درون نظام را بر مبنای نگاه مقام معظم رهبری انتخاب کند که این نگاه رمز پایداری، توسعه و پیشرفت کشور است.
وی با تأکید براینکه همه نیروهای انسانی در درون نظام باید استفاده شوند، گفت: به دلایل گرایش های سیاسی نباید افراد از فعالیت های نظام به دور باشند.
فرماندار ویژه شهرستان ری افزود: دولت معتقد است که هرکس سیاست های دولت را قبول دارد، دولت را در رسیدن به اهداف توسعه یابی، یاری رساند.
جمالی پور در ادامه تأکید کرد: اهتمام دولت به مسئله وفاق ملی یک امر جدی بود و سعی کرد وفاق ملی را در جامعه گسترش بدهد.
وی نقد منصفانه را در اصلاح امور تأثیرگذار دانست و اذعان داشت: نقد سازنده اصلاحگر است و اگر کسی دولت را نسبت به عملکرد خود بر پایه باورها و اعتقادات دینی نقد کند، می تواند دولت را در رسیدن به اهداف متعالی در کشور یاری کند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه توجه دولت به انسجام قوا یک امر جدی بود، ابراز کرد: در این سه سال هر سه قوه در کنار هم بودند و اگر نقدی برعملکرد هم داشتند، به صورت منصفانه و عادلانه در راستای اصلاح امور صورت گرفت.
جمالی پور در ادامه این مطلب بیان کرد: امروز سه قوه تحت رهبری مقام معظم رهبری با همدلی و همزبانی کار می کنند و با پرهیز از هرگونه اختلاف، اجازه سوء استفاده به دشمنان نمی دهند.
وی اظهار داشت: دشمن همیشه از اختلاف قومیت ها و مذاهب به نفع خود استفاده می کند که دولت یازدهم برای وحدت و انسجام بین اقوام ایرانی تلاش و همت ویژه ای بکار گرفت و از ایجاد هرگونه تفرقه و اخلال بر علیه امنیت ملی جلوگیری کرد.
فرماندار ویژه شهرستان ری با تأکید براینکه دولت مطالبات اساسی مردم را مورد توجه قرار می دهد، اضافه کرد: شعار اساسی دولت این است که خود را خادم مردم و نه حاکم بر ملت می داند.
جمالی پور، ایجاد همگرایی و همدلی بین گرایش های سیاسی داخل نظام را یکی دیگر از اقدامات مهم دولت دانست و گفت: امروز جریانهای داخل نظام منافع ملی را مقدم بر منافع خود می دانند که این یک اصل اساسی در دولت و نظام است.
جمالی پور در ادامه به سخت بودن شرایط اقتصادی کشوردر ابتدای کار دولت اشاره کرد و افزود: دولت تورم ۴۵ درصدی سال ۹۲ را به کمتر از ده درصد و رشد اقتصادی را به ۴ درصد رسانده است.
وی افزود: دشمن در جنگ نظامی و توطئه سیاسی نتوانست موفق شود، بنابراین حربه اقتصادی را انتخاب کرد و گمان می کرد از این باب می تواند بین دولت با ملت و نظام فاصله ایجاد کند.
معاون استاندار تهران، دیگر اقدام مهم دولت را طرح سلامت پایدار عنوان کرد و افزود: در گذشته ۹۰درصد هزینه های درمان بر عهده بیمار بود ولی با اجرای طرح سلامت در شهرها فقط ۱۰درصد و در روستاها ۵درصد از هزینه را بیمار پرداخت می کند که دولت علیرغم محدودیت های مالی و با وجود تحریم های ظالمانه این طرح را اجرا کرد.
جمالی پور با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کشاورزی بیان کرد: درحوزه کشاورزی در آستانه خودکفایی هستیم و درپایان سال ۹۵ برای خودکفایی گندم جشن می گیریم.
وی اهتمام دولت به اقتصاد مقاومتی را جدی دانست و گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اصل و حیات اقتصادی جامعه است و در همین راستا دولت تمام تلاش خود را بکار می گیرد که در بخش کشاورزی رونق و شکوفایی و استقلال ایجاد کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان ری به اقتدار ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: دفاع سربازان گمنام امام زمان، بسیجیان و پاسداران سپاه انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه و ایجاد امنیت کشور، دشمن را به زانو در آورده که دولت این اقتدار را قدر می داند.
اقدامات دولت در شهرستان ری
جمالی پور در ادامه به بیان عملکرد دولت در شهرستان ری از آغاز فعالیت دولت یازدهم پرداخت و گفت: شهرری شهر مظلومی است که از خیلی لحاظ مورد بی توجهی قرار گرفته و با توجه به اینکه با توسعه فاصله زیادی داشته و در منظر شهری جایگاه خوبی ندارد، تلاش مضاعف دولت را در توسعه و پیشرفت شهری می طلبد.
وی اظهار داشت: در حوزه راه و شهرسازی ۳۷ پروژه اجرا کرده و تمام راههای روستایی شهرستان ری را آسفالت کرده ایم.
نماینده عالی دولت در شهرستان ری ادامه داد: در حوزه مسکن تا پایان سال ۹۵، تمام ساختمانهای مسکن مهر آماده بهره برداری می شود؛ ضمن آنکه مسکن مهر کهریزک و گلحصار تا مهرماه  تحویل داده می شود.
جمالی پور در حوزه بهداشت و درمان به اجرای ۴۲پروژه اشاره کرد و افزود: در روستاهایی که خانه بهداشت نداشتند مراکز بهداشتی احداث و بازسازی کردیم.
وی تصریح کرد: سعی می کنیم در یک سال باقی مانده از عمر دولت بیمارستانها را به خدمات لازم توسعه داده و آنچه که شایسته مردم است در حوزه خدمات رسانی ایجاد بکنیم.
جمالی پور با بیان اینکه توسعه بیمارستان فیروزآبادی در دستور کار دولت قرار دارد، اضافه کرد: همزمان با هفته دولت، دوشنبه ۸شهریور مرکز تصویربرداری سی.تی.اسکن و ام.آر.آی در این بیمارستان افتتاح می شود، کلینیک تخصصی تا پایان مهرماه و مرکز آنژیوگرافی قلب تا آبان ماه به بهره برداری می رسد.
وی بازسازی معابر، احداث پارک، خانه عالم و ۳۰۳ طرح دیگر را از اقدامات دولت در حوزه عمران روستایی برشمرد و بیان کرد: تمام شبکه های آب شرب روستایی در دستور بازسازی قرار دارد.
معاون استاندار تهران ادامه داد: برای اولین بار آب شرب شهرری به سد ماملومتصل شد و امروز مردم شهرری، خاور شهر و قیامدشت آب شرب سالم مصرف می کنند و شبکه آب باقرشهر نیز تا دهه فجر متصل خواهد شد.
جمالی پور در حوزه زیرساختهای آموزشی به ساخت، تکمیل و بهره برداری از ۳۳مدرسه و ۲۸۸ کلاس برای دانش آموزان خبر داد.
وی در خصوص سفر هیئت دولت به شهرری ابراز کرد: سفر اختصاصی رئیس جمهور به شهرری نشان از عزم دولت برای حل مشکلات شهرری است و ما باید از این فرصت استفاده بکنیم و همه ظرفیت خود را صرف اصلاح نواقص موجود در این شهرستان بکنیم.
فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: در سفر رئیس جمهور به شهرری ۴۳۴میلیارد تومان بودجه به این شهرستان در نظر گرفته شد و چندین پروژه از جمله احداث دو تصفیه خانه نهر فیروز آباد و کانال سرخه حصار، تکمیل بیمارستانهای فیروز آبادی و شهدای هفتم تیر و احداث مجموعه های ورزشی در دستور کار قرار گرفت.
جمالی پور کل بودجه اختصاص داده شده از سوی دولت به شهرستان ری را در طول ۳سال گذشته مبلغ ۷۲۲میلیارد تومان عنوان کرد که از طریق آن ۸۲۹ پروژه در این مدت اجرا و به بهره برداری رسیده است.
نماینده عالی دولت در شهرستان ری بیان کرد: ۴۳۴میلیارد تومان بودجه اختصاصی سفر ریاست جمهوری جدا از مبلغ ۷۲۲میلیارد تومان بودجه شهرستان بوده و نشان از عنایت ویژه آقای روحانی به شهرری می باشد.
وی در پایان با بیان اینکه شهرری از امنیت پایدار لازم برخوردار نیست، گفت: ارتقای نیروی انتظامی و تبدیل سرکلانتری به فرماندهی انتظامی را در دستور کار داریم.
وی تأمین امنیت را مطالبه بر حق مردم دانست و ابراز کرد: با همراهی آیت الله ری شهری و امام جمعه شهرری با جدیت تمام پیگیر حق مردم در حوزه امنیت هستیم.
ریشهرریفرماندار
نظرات (0)
Add Comment