تمام بیمارستان‌های ری به اتوکلاو مجهز هستند

به گزارش راگانیوز ، زهره عبادتی  با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۷۹ واحد صنعتی، صنفی و خدماتی پایش شده است، اظهار کرد: از این تعداد برای حدود ۹۶ واحد، اخطاریه صادر شده است و ۱۲ واحد شامل واحدهای سنگشویی و واحدهای بازیافت پلاستیک با توجه به اخطاریه‌های صادر شده جمع‌آوری شدند.

وی ادامه داد: برای ۹۶ واحد نیز پیگیری حقوقی صورت گرفته است و پرونده‌های آن‌ها پس از بی‌نتیجه بودن اخطاریه‌های صادر شده به مراجع قضایی فرستاده شده است همچنین از ۵۳ واحد نمونه‌برداری فاضلاب گرفتیم و از هفت واحد با هماهنگی آزمایشگاه اداره کل محیط زیست استان تهران نمونه برداری هوا انجام دادیم.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری افزود: برخی واحدها به دلیل رعایت مسائل زیست‌محیطی نیاز به سنجش و پایش مدام ندارند ولی بعضی دیگر مانند واحدهای آب‌بر اعم از قالیشویی‌ها و واحدهای بازیافت پلاستیک نیاز به پایش مداوم دارند و چنانچه مجوز نداشته و آلاینده باشند باید جمع‌آوری شوند.

عبادتی در ادامه تصریح کرد: چهار بیمارستان و مرکز درمان در سطح شهرستان ری داریم که همه‌ آن‌ها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب و در بحث پسماند مجهز به سیستم اتوکلاو هستند و توسط اداره محیط زیست پایش می‌شوند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان با بیان اینکه شکایت‌های مردمی در شهرستان ری بیشتر به دلیل فعالیت واحدهایی هستند که آلایندگی آب دارند و این آب بدون آنکه تصفیه شود به اراضی کشاورزی، جوی‌ها و کانال‌ها وارد می‌شود، گفت: از ابتدای سال تاکنون به ۳۶ مورد شکایت مردمی رسیدگی شده است.

آبادارهزیست محیطیشهرری
نظرات (0)
Add Comment