جشن بزرگ عید سعید غدیر خم درحرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزارشد.

به گزارش راگانیوز، همزمان با روز عید سعید غدیر خم مراسم جشنی با حضور مسوولان، اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و زائران و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امروز بعد از نماز ظهر و عصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حسینیه ها، تکایا و امامزاده ابوالحسن (ع) و امامزادگان شهرستان ری و شهرهای باقر شهر، کهریزک و حسن آباد برگزار شد.

همچنین شب گذشته (یکشنبه) به همین مناسبت مراسم باشکوه و معنوی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلای بزرگ ری برگزار شد و پس از قرائت زیارت شریف امین الله، سخنرانان و مداحان در فضایل و کمالات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سخنرانی و مداحی پرداختند .

شیعیان و دوستداران خاندان نبوت علیهم السلام، بنا به سنت دیرینه در این روز بزرگ به دیدار سادات می روند و با تکریم ایشان، این روز بزرگ را تبریک و تهنیت می گویند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در روایتی ‏می‏فرماید: «روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزی است که خدای ‏متعال مرا فرمان داد تا برادرم علی‏ ابن ابی‏طالب را به عنوان ‏پرچمی هدایتگر برای امتم تعیین کنم که پس از من به وسیله او راهنمایی شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز، دین راکامل ساخت و نعمت را بر امتم به کمال و تمام رساند و اسلام را به عنوان دین، برایشان پسندید.»

الحسنیعبرگزاربزرگجشنحضرتخمدرحرمسعیدشدشهرریعبدالعظیمعیدغدیر
نظرات (0)
Add Comment