آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم درحرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد

جشن بزرگ عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزارشد.

به گزارش راگانیوز، همزمان با روز عید سعید غدیر خم مراسم جشنی با حضور مسوولان، اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و زائران و عاشقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) امروز بعد از نماز ظهر و عصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حسینیه ها، تکایا و امامزاده ابوالحسن (ع) و امامزادگان شهرستان ری و شهرهای باقر شهر، کهریزک و حسن آباد برگزار شد.

همچنین شب گذشته (یکشنبه) به همین مناسبت مراسم باشکوه و معنوی پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در مصلای بزرگ ری برگزار شد و پس از قرائت زیارت شریف امین الله، سخنرانان و مداحان در فضایل و کمالات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به سخنرانی و مداحی پرداختند .

شیعیان و دوستداران خاندان نبوت علیهم السلام، بنا به سنت دیرینه در این روز بزرگ به دیدار سادات می روند و با تکریم ایشان، این روز بزرگ را تبریک و تهنیت می گویند.

پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله در روایتی ‏می‏فرماید: «روز غدیر خم، برترین اعیاد امت من است، روزی است که خدای ‏متعال مرا فرمان داد تا برادرم علی‏ ابن ابی‏طالب را به عنوان ‏پرچمی هدایتگر برای امتم تعیین کنم که پس از من به وسیله او راهنمایی شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز، دین راکامل ساخت و نعمت را بر امتم به کمال و تمام رساند و اسلام را به عنوان دین، برایشان پسندید.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.