حکم دادگاه مرتبط با ملک امامزاده عبدالله(ع) حسن آباد است نه هویت آن

 به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سعید اوتارخانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری در واکنش به  اظهارات مصطفی ترک همدانی، وکیل دادگستری که از جمع کردن یک امامزاده جعلی در حسن آباد فشافویه خبر داده بود، اظهار کرد: امامزاده عبدالله(ع) مدفون در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری از دیرباز مورد علاقه و زیارت ساکنان محل بوده است و بسیاری از اهالی قدیمی این روستا بستگان خود را در مکان این امامزاده دفن کرده‌اند.

وی ادامه داد: حدود پنج یا شش سال قبل دامداری واقع شده در جنب این آستان ادعا کرد که این ملک جزو دامداری است و طرح دعوای خود را به دادگاه ارائه داد و با وجود مستندات موجود دادگاه بخش اعتنایی به این قضیه نکرد و حکم به نفع دامداری می‌دهد. فرایند قضایی تا روزهای اخیر ادامه داشته است و طی روزهای گذشته قطعی شده است.

حجت‌الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه طرح دعوا صرفا مرتبط با ملک امامزاده بوده است و ارتباطی با ماهیت امامزاده مدفون ندارد، تصریح کرد: حکم دادگاه مبتنی بر موجه نبودن هویت امامزاده نیست بلکه صرفا شامل ملک می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرری با اشاره به اینکه در سال ۹۴ درب بقعه امامزاده عبدالله(ع) پس از پنج سال بر روی مردم و دوستداران اهل بیت(ع) در روستای قلعه نو بخش حسن آباد فشافویه بازگشایی شده بود، اظهار کرد: در یک برهه زمانی درب این امامزاده به صورت غیرقانونی و با زد و بندهای صورت گرفته با دادگاه منطقه بسته شد. اما از سال ۹۴ تا کنون درب امامزاده به روی مردم باز بوده است.

ایکنا

امامزادهحسنراگانیوزشهرری
نظرات (0)
Add Comment