خبرنگاران چشم بیدار مردم هستند

به گزارش راگانیوز ، حسین نوش‌آبادی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران استان تهران در قرچک ضمن گرامیداشت روز بزرگداشت خبرنگار اظهار داشت: باید از کسانی که یک روز را به عنوان روز ملی خبرنگار در تقویم تاریخ کشور ثبت کردند تشکر کنیم.

وی گفت: ما اعتقاد داریم که اصولاً عرصه خبر و اطلاع‌رسانی عرصه بسیار مقدسی است.

وی ادامه داد: خداوند سوره‌هایی را در قرآن کریم به نام نبأ و قلم به معنای خبر و قلم نام‌گذاری کرده است که هر دوی اینها مقدس است.

نوش‌آبادی بیان داشت: اگر گاهی یقین کامل نداریم و علم و دانش کافی نداریم حق نداریم خبر را عمومی کنیم و بر مبنای ظن و گمان به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی ادامه داد: باید خبر به حد تهاتر برسد تا ما بتوانیم آن را به اطلاع عموم مردم برسانیم.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه خبری که در حد تهاتر نرسیده باشد حجت نیست، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌ها در عرصه خبر نقل خبری است که به حد تهاتر نرسیده باشد و بر پایه ظن و گمان است.

وی عنوان کرد: ما اعتقاد داریم خبرنگاران چشمان بیدار مردم و گوش‌های شنوا برای شنیدن مطالب برای اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

نوش‌آبادی گفت: خبرنگاران سربازان عرصه اطلاع‌رسانی هستند، حرفه خبرنگاری حرفه بسیار حساس است.

وی افزود: وظیفه‌ای که خبرنگاران در این شرایط حساس دارند این است که به پیشبرد اهداف نظام کمک کنند.

نوش‌آبادی تصریح کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی وظیفه‌ای که به ما محول شده است را باید به شایستگی ادا کنیم. قانون حق انتشار لایحه‌ای که دولت در دست بررسی قرار داده است لایحه ساماندهی تبلیغات است ما یک سامانه مدون و برنامه‌ریزی شده در قانون برای تبلیغات نداشته‌ایم و دولت تلاش کرد و یک برنامه مدون و درستی را تهیه کرد و برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش فارس‌، آیین تجلیل از خبرنگاران استان تهران با حضور جمعی از مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران و مصطفی هدایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت و جمعی از فرمانداران استان تهران برگزار شد.

بیداریخبرنگارانریشهرری
نظرات (0)
Add Comment