خیابان شهدای 18 دی شهرری پلاک‌کوبی شد

به گزارش راگانیوز، ظهر امروز مراسم پلاک‌کوبی یکی از خیابان‌های شهرری به نام شهدای 18 دی با حضور مدیران شهری منطقه 20 برگزار شد.

منصور کتانباف در مراسم پلاک‌کویی خیابان میثم، حد فاصل بزرگراه شهید آوینی تا خیابان شهید بیات (24 متری) به نام شهدای 18 دی (قیام سال 57)، اظهار داشت: گرامیداشت جانفشانی‌های مردم در ایام‌الله‌های مقدسی همچون قیام مردم شهرری در 18 دی سال 57 از مهم‌ترین وظایف مسئولان در این زمان است.

وی این قیام را زمینه‌ساز پیروزی 22 بهمن برشمرد و افزود: این نامگذاری بنا به درخواست ستاد گرامیداشت قیام 18 دی شهرستان ری و به منظور زنده نگه داشتن این قیام مردمی پیگیری و انجام شده است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: نام‌گذاری معابر و بزرگراه‌های شهری به نام شهدا از مهم‌ترین اقدامات مدیریت شهری محسوب می‌شود که به منظور زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا از سوی مدیریت شهری در جریان است.

گفتنی است، مراسم پلاک‌کوبی خیابان شهدای 18 دی که با حضور شهردار و معاونان شهرداری منطقه 20 و نمایندگان بنیاد شهید و ایثارگران شهرستان ری برگزار شد، با نقل خاطرات آن زمان از سوی خانواده‌های معظم شهدا ادامه یافت و در نهایت پس از تقدیر از این خانواده‌های معظم، پلاک این خیابان نصب شد.

قیام 18 دی شهرری در سال 1357 اتفاق افتاده که نقطه عطفی در مبارزات انقلابیون این شهر مذهبی است. مردم مبارز شهرری در آن روز پس از تجمع در صحن حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حالی که علمای شهر پیشاپیش جمعیت بودند به سمت مرکز شهر حرکت کردند که راهپیمایان پس از عبور از بازار و خیابان حرم، در خیابان 24 متری مورد تیراندازی عوامل رژیم شاهنشاهی قرار گرفتند و شهیدان سبزعلی، طرق وردی، کوهی‌نژاد و ملکی به فیض شهادت رسیدند.

بر اساس این گزارش غبارروبی مزارشهدا، ویژه‌برنامه 18 دی در مصلی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از دیگر برنامه‌های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت سال روز قیام 18 دی در شهرری بوده است.

 

خیابانشهرریشهریپلاک
نظرات (0)
Add Comment