دبیرستان شهید مدرس شهرری ماندگار شد

به گزارش راگانیوز ، علیرضا کمرئی امروز از ثبت دبیرستان شهید مدرس آموزش و پرورش ناحیه 1 ری، در زمره مدارس ماندگار کشور خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌گذاری‌های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور، مدارس ماندگار به‌عنوان جلوه‌های شاخص آموزشی برای معرفی چهره‌های مطرح تحصیلکرده در آن و انتقال نام آنان به نسل آینده ثبت و معرفی می‌شوند، اظهار داشت: این مدرسه از نخستین نمادهای آموزشی شهر ری است که پس از انتخاب از سوی شورای آموزش و پرورش به‌ عنوان مدرسه ماندگار در سال 1391 در سال 1394 به اداره‌کل شهرستان‌های استان تهران ابلاغ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، هر ملت را دارای هویتی دانست که با نمادها و اسطوره‌های تاریخ آن ملت شناخته و موجب فخر آن می‌شود و بر همین اساس افزود: حوزه‌های فرهنگی یکی از زیباترین نمادهای فرهنگی است که مدرسه یکی از این جلوه‌هاست و هر سرزمین بر این اساس، اسباب پیشرفت خود را فراهم می‌سازد.

وی با اشاره به این‌که دبیرستان مدرس بعد از مدارس دارالفنون و البرز تهران یکی از نهادهای آموزشی قدیمی و پر افتخار و مطرح تهران است، ادامه داد: قدمت آموزشی این دبیرستان به سال 1352 خورشیدی می‌رسد و ساختمان دبیرستان در سه طبقه و در زمان پهلوی دوم ساخته شده است.

این مقام مسئول ضمن اشاره به ویژگی‌های بارز ساختمانی و فیزیکی این مدرسه، اظهار داشت: ساختمان این آموزشگاه، دارای شیشه های‌رنگی و کاشی کاری طرح‌دار است و بنای آجری دبیرستان بسیار دقیق ساخته شده که هنوز بعد از گذشت سال‌ها استحکام و پایداری خود را حفظ کرده است.

وی با اشاره به این‌که حدود 80 درصد مصالح به کار رفته بنا از آجر است و کتیبه‌های کاشی کاری شده آبی رنگ در قسمت‌های خاص به زیبای بنا افزوده است، خاطر نشان کرد: مساحت کل دبیرستان 9 هزار متر مربع است که 5 هزار و 400 متر مربع آن به زیر بنای این آموزشگاه اختصاص یافته است.

کمرئی گفت: در حال حاضر این دبیرستان دارای 36 کلاس درس، 11 اتاق برای امور اداری، کتابخانه و قرائتخانه به‌ مساحت 120 متر مربع، نماز خانه به مساحت 286 متر مربع، سالن اجتماعات به‌ مساحت 150  متر مربع، سایت کامپیوتر، آزمایشگاه‌های شیمی، فیزیک، زیست شناسی، زمین شناسی و دو کلاس علمی درس‌های تارخ و جغرافیا است.

دبیرستانشهرریمدرسه
نظرات (0)
Add Comment