دشمنی آمریکا با اسلام و اسلام‌گرایی است

به گزارش راگانیوز ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی شهرری که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: تأخیر در انجام عمل خیر باعث سلب توفیق از انسان می‌شود و باعث می‌شود دیگر نتوانیم عمل خیر انجام دهیم، پس هم باید در کارهای خیر سرعت عمل داشته باشیم و هم مراقب باشیم عمل خیری که انجام داده‌ایم از بین نرود.

وی ادامه داد: بسیاری از گرفتاری‌ها و گره‌های زندگی انسان منشأ و باعث آن گناهان است و یکی از آثار گناه روی روزی انسان است، رزق و روزی خداوند وسیع و بی‌انتهاست که شامل روزی‌های دنیوی و اخروی، مادی و معنوی فراوان است که رزق‌های مادی و دنیوی قسمتی از آن است که با انجام اعمال خیر و ترک گناهان نصیب انسان می‌شود.

شاهچراغی عنوان کرد: پس فرد با تقوا هم در انجام اعمال خیر تعلل نمی‌کند و هم مرتکب گناه نمی‌شود و از این طریق روزی را به سوی خود همیشه باز نگه می‌دارد و خداوند او را از روزی محروم نمی‌کند.

امام جمعه شهرری ضمن تبریک سال نوی میلادی و با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با خانواده شهید مسیحی، بیان داشت: مقام معظم رهبری از اوایل جنگ زمانی که نماینده امام در وزارت دفاع بودند دیدار با خانواده معظم شهدا را شروع کردند و همچنان هم ادامه دارد و در استان تهران خانواده دو شهید به بالا نداریم که آقا به خانه‌شان نرفته باشند، البته این فقط اختصاص به خانواده شهیدان شیعه ندارد بلکه چه شیعه، چه سنی ، چه مسیحی و … را عیادت می‌کنند.

وی افزود: ارامنه مسیحی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دوشادوش برادران مسلمانشان به دفاع از میهن پرداختند و ارمنی‌ها در میان اقلیت‌های مذهبی بیشترین شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

شاهچراغی یادآور شد: مقام معظم رهبری برای ابراز ارادت به مقام شامخ شهدا و خانواده شهدا به منزل آن‌ها رفته تا تسلی خاطر بازماندگان باشد و هم مسئولان این راه را ادامه دهند و هم بعض مطالب ناگفته را توضیح دهند و هم تشکر آشکاری باشد از گروه‌ها و اقوامی که در پیچ‌های باریک جامعه با بصیرت و ذکاوت خاص سربلند خارج شدند و گرفتار تبلیغات وابستگان غرب و شرق نشدند.

امام جمعه شهرری تاکید کرد: امروز وظیفه امت اسلامی فقط گرامیداشت میلاد یا بعثت پیامبر اسلام (ص) نیست بلکه دنیای اسلام باید اهتمام خود را رسیدن به تمدن نوین اسلامی قرار دهد و این تمدن اسلامی نیز در سایه وحدت و همدلی میان مسلمانان شکل می‌گیرد نه در سایه جنگ و خونریزی.

وی گفت: دشمنی آمریکا با اسلام و اسلام‌گرایی است و شیعه و سنی هم برای او فرقی نمی‌کند و این اختلاف فرقه‌ای در جهان اسلام هم ساختگی است و با تحریک دشمن است که مسلمانان را به جان هم می‌اندازد و مسلمان را با پول خودشان اما با سلاح آمریکا می‌کشد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: اینجاست که وظیفه همه بصیرت و بیداری است و کسی حق ندارد به خواب برود یا متوجه واقعیت‌ها نشود.

 

12امامزادهامامخطبهشهرری
نظرات (0)
Add Comment