دشمن به دنبال ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه است

به گزارش راگانیوز  ، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز وحدت‌بخش جمعه شهرری که با حضور پرشور اقشار مختلف در مصلای بزرگ ری برگزار شد، پس از دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری اظهار داشت: تقوا سبب عاقبت به خیری افراد می‌شود و معصومین علیهم‌السلام همواره مردم را به تقوا دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه عزا و ماتم آل‌الله با اشاره به اینکه همه معصومین علیهم‌السلام پناهگاه مسلمین هستند، گفت: همه ائمه اطهار علیهم‌السلام پرفروغ هستند.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام پناهگاه اهل ایمان هستند، خاطرنشان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پناهگاه امنی برای مومنان است و اهل ایمان به‌ واسطه این امام همام آسان‌تر به پناهگاه امن می‌رسند.

وی با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از کربلا داریم، گفت: بنا به فرموده امام خمینی(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی گریه برای امام حسین(ع) را وسیله‌ای برای تقرب به خداوند متعال دانست و تاکید کرد: مومنان باید در ماه محرم هرچه در توان دارند برای زنده نگاه داشتن واقعه کربلا و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای حضرت به کار بگیرند.

وی بر برگزاری هدفمند عزاداری در هیأت‌ها تاکید کرد و گفت: هیأت‌ها به دو صورت هدفمند و غیرهدفمند برگزار می‌شوند و امید است در سال جاری شاهد این باشیم که همه هیأت‌ها به صورت هدفمند برگزار شوند که این مهم بسیار شایسته است.

امام جمعه شهرری بیان داشت: هیأت‌های هدفمند علی‌رغم اینکه مجلس عزای حضرت سیدالشهدا(ع) را برگزار می‌کنند در این مجالس اهداف حضرت و یاران با وفای ایشان را نیز تبیین می‌کنند و این مجالس بصیرت‌آفرین است.

وی زیر بار ذلت نرفتن و امر به معروف را از مهمترین شعارهای امام حسین(ع) دانست و تاکید کرد: هیأت‌های هدفمند به تبیین شعارها و اهداف امام حسین(ع) می‌پردازند.

شاهچراغی با بیان اینکه دشمنان اسلام به‌ دنبال نفوذ در مجالس عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) هستند، گفت: شیعه انگلیسی به دنبال ترویج قمه‌زنی، راه رفتن در آتش، سینه‌زنی‌های غیرمتعارف، مداحی با آهنگ‌های نامناسب و … است.

امام جمعه شهرری در بخش پایانی سخنان خود توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور پیشین را جلوه‌ای از مدیریت شایسته رهبری دانست و تصریح کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب عین مصلحت و حقیقت بود چراکه دشمن با تمام توان به دنبال ایجاد اختلاف و دو قطبی کردن جامعه است.

ریشهرداریشهررینماز
نظرات (0)
Add Comment