دومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در شهرری آغاز شد

به گزارش راگانیوز ، سید محمد موسوی ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری طی سخنانی در این نشست با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در سال گذشته نخستین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی در سه ماهه پایانی سال ۹۵ با تشکیل۲۱۳ باشگاه کتابخوانی در مدارس، برگزار شد که فضای مطالعه و کتابخوانی در شهرستان ری گسترش یافت.

وی گفت: در نخستین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان شهرستان ری علاوه بر مطالعه کتاب های مد نظر، ۲۲۷ نسخه نامه به نویسنده، ۱۲۵ حلقه فیلم ۵۰ ثانیه ای و ۶۴ قطعه عکس از فعالیت های این باشگاه ها به دبیرخانه رسید  که برندگانی نیز از شهرستان ری در این جشنواره کشوری حضور داشتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری افزود: برنامه «جام باشگاه‌های کتابخوانی» از جمله برنامه های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری، ادارات آموزش و پرورش، اداره امور کتابخانه ها و دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ری شکل گرفت.

وی بیان داشت: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران بوده و شهرستان ری یکی از ۲۰ شهر کشور است که سال گذشته نامزد پایتخت کتاب ایران بود و از شهرری به عنوان شهر دوستدار کتاب توسط وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شد.

تشریح چگونگی حضور در دومین باشگاه کتابخوانی

جعفر توزنده جانی از نویسندگان کودک و نوجوان کشور، نیز طی سخنانی در این نشست ضمن تشریح جگونگی حضور در این باشگاه کتابخوانی، مسائل تئوری و آموزشی در حوزه کتاب کودک و نوجوان را بیان کرد.

گفتنی است، برگزاری جشنواره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با هدف ارتقای سطح مطالعه در جامعه، کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی برنامه ریزی شده است.

باشگاهشهرریکتابخوانی
نظرات (0)
Add Comment