رأی تخریب یا پرداخت جریمه برای پرونده های املاک شهرک علایین شهرری

به گزارش راگانیوز ، شهرک علایین، محله ای به مساحت 1,469,100 متر مربع در جنوب شرقی شهر ری واقع شده است.

شهروندان شهرک علایین با توجه به اینکه املاک این محله دارای سند ثبتی نمی باشد، در پرداخت عوارض دچار مشکل شده اند.

برخی از این شهروندان در اعتراض به پرداخت عوارض شهرداری مقابل درب شهرداری منطقه20 تجمع کرده بودند که طی گفتگویی با پیام مقصودلو رئیس اداره بازرسی و نظارت فنی حوزه معاونت شهرسازی منطقه20 علت این موضوع را جویا شدیم.

مقصودلو با بیان اینکه آرای پرونده های شهرک علایین صادر شده است، گفت: عده ای از ساکنان شهرک علایین به نحوه اعمال عوارض شهرداری اعتراض دارند.

وی افزود: آرای صادر شده در ماده 110 به املاک تحت تملک این افراد «تخریب» می باشد که با مساعدت شهرداری منطقه 20، این رأی به پرداخت جریمه تخفیف یافته است.

رئیس نظارت فنی شهرسازی در خصوص املاک این محله تشریح کرد: شهرک علایین مجموعه ای از پلاک 204 اصلی به نام مزرعه علایین است و یک سند بابت مزرعه خیلی بزرگ دارد که 5دانگ از آن جزء موقوفات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) و در اختیار و تملک موقوفه است و یک دانگ از آن مالکین شخصی دارد.

مقصودلو اضافه کرد: آستان مقدس بدون اعمال ماده 101 قانون شهرداری، نسبت به تفکیک این عرصه ها اقدام کرده است که معاملات نیز بصورت قولنامه ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه فقط یک سند اجاره ای اوقاف از سوی آستان برای این مالکان صادر شده است، افزود: این املاک بصورت تجاری واگذار شده است ولی حقوق تجاری برای مالکان در نظر گرفته نشده است.

رئیس نظارت فنی شهرسازی تصریح کرد: شهرداری وضعیت یک ملک را بررسی می کند و در مرحله اول اخطارصادر می شود که شهروندان مدارک مربوط به ملک خود را ارائه دهند تا از روی آن مجاز یا غیرمجاز بودن ملک مشخص شود.

وی ادامه داد: در صورتی که ملک غیر مجاز باشد پرونده تشکیل داده شده و به کمیسیون ماده 100 ارسال و در نهایت رأی بدوی صادر می شود.

مقصودلو به 200فقره از املاک مورد بازبینی قرار گرفته در این موضوع اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از این تعداد برای 50 مورد رأی قطعی صادر شده است که در صورت اعتراض در دیوان عدالت بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه محله علایین از دهه 50 شکل گرفته است و قبل از آن سکونت در این محله وجود نداشت، تصریح کرد: شهروندان به دلیل داشتن قدمت و سابقه خود را از پرداختن این عوارض معاف می دانند.

مقصودلو ابراز کرد: شهرداری نسبت به شهروندانی که حداقل شرایط تثبیت بر اساس ضوابط روز را داشته باشند مساعدت می کند و طی جلسات مکرری که برگزار شده، تخلفات را به سه قسمت تقسیم کرده اند؛ قبل از سال 80، بین سالهای 80 تا 90 و بعد از سال 90 که بدین ترتیب مساعدت لازم جهت شهروندان صورت می گیرد.

رئیس نظارت فنی شهرسازی در خصوص موقعیت محله علایین ابراز کرد: املاکی که در زیر خطوط برق فشار قوی در زیر دکل ها واقع شده اند، حریم میراث فرهنگی قلعه گبری و محدوده ای که در مرز تهران قرار دارند.

مقصودلو با بیان اینکه افرادی که مبلغ جریمه را به صورت نقدی پرداخت کنند شامل 23 درصد تخفیف می شوند، بیان کرد: شهرداری پرداخت اقساطی را نیز می پذیرد که شامل امتیاز تخفیف نمی شود.

 

تخریبشهرری
نظرات (0)
Add Comment