راهپیمایی عظیم اربعین اتمام حجتی است تا کفار بیدار شوند/جاماندگان، در پیاده روی میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم(ع) شرکت کنند

به گزارش راگانیوز ؛ آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، تولیت حوزه علمیه امام حسین(ع) شهرری، اظهار داشت: زنده نگه داشتن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار است و وظیفه شیعیان است که این شعائرالله را حفظ کنند.وی افزود: در گذشته نیز مردم به زیارت اربعین می‌رفتند ولی در چند سال اخیر شور و شوق بیشتری وجود دارد و مردم با شکوه وصف ناشدنی و با پای پیاده در روز اربعین به زیارت امام حسین(ع)  می‌روند و این نشان می دهد که مردم روز به روز بیدار می‌شوند.

موسس حوزه علمیه امام حسین(ع) با بیان اینکه سران کشورهای کفر برعلیه اسلام تبلیغ می‌کنند، گفت: دشمنان می‌خواهند جلوی تبلیغات ما را بگیرند اما مردم که علاقه درونی به اهل بیت علیهم السلام دارند از امام حسین(ع) جدا نمی‌شوند پس ما باید برای توسعه این فرهنگ تبلیغ بکنیم و سران مملکت از نظر مالی و … حمایت کنند.

حسینی مازندرانی با اشاره به حضور شخصیت‌ها، اساتید، جوانان، دانشجویان، طلاب حوزوی و همه اقشار مردم در اجتماع عظیم مراسم اربعین تصریح کرد: ۲۰میلیون جمعیت همه بدون فکر حرکت می کنند؟ سیل جمعیت هزار کیلومتر با پای پیاده به زیارت می‌روند. کسی اینها را ببیند باید به اسلام برگردد چرا که اتمام حجت است. چه بسا عده زیادی از کفر برمی‌گردند و عاشق امام حسین(ع) می‌شوند.

وی ادامه داد: از  این سیل خروشان زیارت ابا عبدالله(ع)، دنیا متحول و دگرگون شده و مردم از خواب خرگوشی بیدار شده اند و در بسیاری از کشورهای دیگر به اسلام روی آورده‌اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه بیان کرد: هدف، نیت، قیام، مبارزه و شهادت امام حسین(ع) برای خدا بود و به همین دلیل خداوند عظمتی به ایشان عنایت کرده که تا زمان ظهور امام زمان و تا دنیا باقی است، هر روز بر این جمعیت و عاشقان اضافه می‌شود.

حسینی مازندرانی، زیارت اربعین حسینی را طبق کلام امام حسن عسکری(ع)، از نشانه های شیعه دانست و افزود: شیعیان هرجا که هستند می توانند با فرستادن یک سلام به حضرت سیدالشهدا(ع) در زمره زائرین حسینی قرار گیرند، با این وجود بهترین کار، سفر به عتبات عالیات و زیارت حضوری است. بنابراین تمام کسانی که می توانند به سرزمین کربلا مشرف شوند. طبق روایات، فرشتگان برای زائران حضرت اباعبدالله(ع)، طلب آمرزش می کنند و برای هر قدم زوار حسینی، ثواب و حسنه ای ثبت می شود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: تعدادی از شهروندان به دلایل مختلف نمی‌توانند در پیاده روی کربلا حضور داشته باشند که این افراد می توانند در کاروان جاماندگان اربعین حسینی در مراسم پیاده روی از میدان امام حسین(ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شرکت کنند چرا که طبق روایتی از امام هادی(ع)، ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) برابر با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) است.

حسینی مازندرانی با اشاره به برخی مباحث که حماسه پرشور راهپیمایی عظیم اربعین را علائم ظهور می دانند، بیان کرد: چنین موردی در روایات نیامده است و ائمه اطهار علیهم السلام فرموده اند؛ هرکس بگوید ظهور نزدیک است، کذب می باشد و تا زمانی که خداوند صلاح نداند هیچ کس نمی‌تواند چنین ادعایی بکند. ما برای ظهور باید خودمان را پاک و خالص بکنیم تا سرباز خاص امام زمان باشیم و با دوری از گناهان از منتظران واقعی باشیم.

حوزهشهرریعلمیه
نظرات (0)
Add Comment