راهیان نور ظرفیتی بی بدیل برای نهادینه سازی هویت تربیتی و فرهنگی است

به گزارش راگانیوز به نقل از  دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، اولین گروه از کاروان های راهیان نور دانش آموزان دختر این مدیریت با حضور تمهیدی معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه شهرستان ری، بادلی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، نصیری مدیر، ملکی معاون پرورشی و اعضای شورای معاونین اداره به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند.
نصیری طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: راهيان نور به عنوان عظيم‌ترين و مهم‌ترين كار فرهنگي، بستري مناسب جهت آشنايي جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم با دستاوردهاي انقلاب است.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ری با اشاره به نقش برجسته اردوهای راهیان نور در آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور دانش‌آموزی یک عملیات بزرگ فرهنگی است که با همکاری سپاه و آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه همه کشورها از قهرمانان خود اسطوره سازی می کنند گفت: 36 هزار شهید دانش آموز داریم که باید فرهنگ این نسل فداکار به نسل جدید منتقل شود و شهیدان بزرگترین قهرمانان کشورند که باید اسطوره سازی شوند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست» افزود: عطر شهیدان، خود به خود هر قلب پاکی را به سمت خودش می‌کشاند و جذب می‌کند.
نصیری بیان کرد: اعزام کاروان راهیان نور، با حضور قشر جوان و نوجوان، فرصت بسیار ارزشمندی است تا آنها را با رشادت‌های رزمندگان در جریان هشت سال جنگ تحمیلی آشنا کند.
شایان ذکر است در مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ری، در سال تحصیلی جدید 1750 دانش آموز دختر و پسر و در طی شش مرحله در قالب کاروان های راهیان نور  به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.
راهیان نورریشهرریظرفیتنهادینه سازی
نظرات (0)
Add Comment