راه مقابله با معضلات اجتماعی تبیین مفاهیم قرآنی است

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری “هدایت الله جمالی پور: معاون استاندار و فرماندار شهرستان ری در دیدار با اساتید، حافظان، قاریان و نخبگان قرآنی شهرستان ری که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: راه سعادت نوجوانان و جوانان کشور در عمل به قرآن نهفته است.

 جمالی پور تاکید کرد: باید یک راهکار جدی برای آموزش قرآنی در جامعه تبیین شود تا نتیجه آن در حفظ و صیانت اجتماعی دیده شود.

وی با بیان اینکه با آگاه سازی جوانان نسبت به امور قرآنی جلوی احرافات در جامعه گرفته خواهد شد، افزود: آموزش مفاهیم قرآنی را باید از پایه و اساس و از سنین کودکی با ایجاد مهدهای قرآنی آغاز نمود تا آینده فرزندان ایران زمین آینده ای درخشان رقم بخورد.

فرماندار شهرستان ری با تصریح به اینکه پایه و اساس آموزش در دوران کودکی و دبستان است و شخصیت انسان در این دوران حساس شکل می گیرد، تاکید نمود: مسوولین و متولیان فرهنگی کشور امکانات آموزش قرآن در مراکز آموزشی اعم از مهدکودک و مدارس را فراهم نمایند.

وی با اظهار تاسف از این موضوع که هزینه های بسیار زیادی در امور فرهنگی اما بی اثر در کشور هزینه می شود، افزود: گلایه رهبر معظم انقلاب از موضوعات فرهنگی نیز به همین لحاظ است که این همه اعتبار فرهنگی هزینه می شود اما اثر آن در جامعه محسوس و ملموس نمی باشد.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به این موضوع که فاصله گرفتن از قرآن باعث ایجاد انحرافات و معضلات اجتماعی در جامعه خواهد شد، گفت: با این نگاه باید از تمام ظرفیت های موجود استفاده کرد تا از معضلات و مشکلات اجتماعی عبور نمائیم.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت یازدهم نیز در این راستا و به منظور مقابله با معضلات و ناهنجاری های اجتماعی از همه ظرفیت های خود استفاده خواهد کرد.

معاون استاندار تهران عنوان کرد: قرآن کتاب جامعی است که برای تمام لحظات زندگی بشریت برنامه های منظم و راه گشایی را در بر دارد.

جمالی پور با بیان اینکه باید با قرآن با دل و جان ارتباط داشت، افزود: متاسفانه امروزه قرآن در بین مسلمانان مهجور مانده و دشمنان اسلام بنام قرآن و اسلام اقدام به قتل عام انسانهای مظلوم و بی گناه می کنند.

فرماندار ری در پایان اظهار داشت: در نظر داریم کار گروهی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود تا موضوعات و دغدغه های قرآنی را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان مطرح و راهکارهای مناسب را تصویب تا برای ادارات شهرستان لازم الاجرا شود.

ریشهرریفرماندارقرانمفاهیم
نظرات (0)
Add Comment