رسیدگی به بیکاری جوانان مهمترین خواسته مردم ری از رئیس جمهور آینده

 

به گزارش راگانیوز ، انتخابات ریاست جمهوری از مهمترین و حساس ترین رویدادهای سیاسی است که هر چهار سال یکبار برگزار می شود. ۲۹ اردیبهشت ۹۶  این رویداد مهم برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور اسلامی ایران برگزار می شود و مردم می توانند در صحنه ای که به احترام نظر و آراء آنها شکل گرفته است، به کاندیدای مورد نظر خود رأی بدهند.

با توجه به وظایف و اختیارات رئیس قوه مجریه، مردم با انتخاب یک رئیس جمهور، دولتی با ۱۸ وزیر و ۳۱ استاندار انتخاب کرده و و در واقع سرنوشت چهار سال خود را رقم می زنند.

با توجه به جایگاه رئیس جمهور و حوزه اختیارات این مقام مسئول، مردم از رئیس جمهور آینده انتظارات مختلفی دارند و حضور آنها در پای صندوق های رأی نیز به نوعی امیدواری آنها در پاسخگویی به انتظاراتشان را نشان می دهد.

در این گزارش نظر اقشار مختلف مردم شهرری در خصوص انتظاراتشان از رئیس جمهور آینده کشورمان را جویا شدیم.

یک پیرمرد می گوید: از رئیس جمهور آینده انتظار دارم به فکر بازنشسته ها باشد، با این حقوق بازنشستگی که نمی توان خرج زندگی را داد.

فرد دیگری گفت: من سه ماه است که بازنشست شده ام و همه جا دنبال کار می گردم، به فرمانداری مراجعه کرده ام نامه معرفی به اداره کار داده ولی هیچ جا کار نمی دهند.

کارگری می گوید: ۱۲ سال است که به صورت پیمانکاری کار می کنم و در این مدت هیچ اقدامی برای تبدیل وضعیت پیمانکاران صورت نگرفته است.

وی افزود: من مستاجر هستم؛ ماهی یک میلیون و دویست هزار تومان حقوق می گیرم که هشتصد هزار تومان آن را اجاره می دهم.

دختری که تازه فارغ التحصیل شده است می گوید: از رئیس جمهور آینده می خواهم فکری برای اشتغال جوانان بکند. هرکجا که مراجعه می کنم ۵سال سابقه کار می خواهند، من که تازه فارغ التحصیل شده ام چگونه سابقه داشته باشم.

فرد دیگری می گوید: کاندیداها فقط شعار ندهند، برنامه ارائه بدهند. حرف زدن مشکلی را حل نمی کند وعده هایی بدهند که بتوانند انجام بدهند و بعد از یک سال موقع گزارش دادن شرمنده نباشند.

زن میانسالی می گوید: به درد فقرا برسند که شام شب ندارند، خیلی ها با یارانه زندگی می کنند، دلش به حال مردم بسوزد، بیکاری و اعتیاد گریبان همه را گرفته است.

زن دیگری که از رئیس جمهور آینده می خواهد جلوی واردات بی رویه را بگیرد، اضافه کرد: شوهر من کفاش بود ولی از وقتی کفش های چینی وارد کشور می شود شوهرم بیکار شده است.

فرد دیگری می گوید: کاندیداها به جای بحث کردن با یکدیگر برای آبادانی و سازندگی کشور، بیکاری جوانان و مبارزه با فساد راه حل ارائه بدهند.

وی افزود: وقتی کاندیداها همدیگر را تخریب می کنند ما افسرده و نا امید می شویم. برای تبلیغ خود دروغ نگویند کار مفید انجام بدهند، قدر ملت را بدانند و به فکر شاد کردن مردم باشند، این مردم بودند که انقلاب را به ثمر نشاندند. مردم در همه صحنه ها حاضرند ولی برای مردم کاری نمی کنند.

مردی که دو جوان بیکار دارد می گوید: پسرم مهندس است هفت ماه است دنبال کار می گردد. دخترم فارغ التحصیل شیمی است ولی کار مناسب پیدا نمی کند. جوانان نمی توانند ازدواج کنند فکری برای اشتغال و ازدواج بکنند.

در این گزارش به گوشه ای از انتظارات و دغدغه های مردم از رئیس جمهور آینده پرداخته شد، امید است رئیس جمهور آینده ایران اسلامی که با حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی در۲۹ اردیبهشت انتخاب می شود، با توجه به انتظارات مردم و وضعیت موجود برنامه ای را پیاده کند تا رضایت خداوند متعال و مردم جلب شود و عدالت و پیشرفت بیش از پیش تحقق یابد.

انتخاباتبازنشستگیشهرری
نظرات (0)
Add Comment