رشد 5 برابری اشتغال بانوان سرپرست خانوار در جنوب تهران

به گزارش راگانیوز  به‌نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه 20، منصور کتانباف از اشتغال بیش از یک هزار و 200 بانوی سرپرست خانوار در مراکز مهارت آموزی کوثر و کارآفرینی این منطقه جنوبی خبر داد.

وی گفت: با فعالیت بیش از 20 خانه کارآفرینی و 12 خانه مهارت آموزی کوثر، زمینه اشتغال برای بیش از یک هزار و 200 نفر از بانوان سرپرست خانوار این منطقه جنوبی فراهم شده که نسبت به پنج سال اخیر رشد 5 برابری داشته است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه پراکندگی مراکز اشتغال‌زایی به نحوی است که بانوان به سهولت به این مراکز دسترسی دارند، افزود: نخستین مرکز کوثر ویژه معلولان در شهر تهران در منطقه 20 راه‌اندازی شده است و در حال حاضر حدود یک صد نفر در این محل فعالیت می‌کنند.

وی هدف از ایجاد خانه‌های مهارت آموزی کوثر و کارآفرینی را توانمندسازی و استقلال اقتصادی بانوان سرپرست خانوار برشمرد و عنوان کرد: محصولات تولیدی این مراکز از کیفیت مطلوبی برخوردار است و بانوان کارآفرین منطقه 20 از برترین‌های شهر تهران هستند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به این‌که حمایت از بانوان سرپرست خانوار در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری انجام می‌شود، یادآور شد: توسعه زمینه‌های اشتغال برای قشر نیازمند و کم برخوردار همچنان در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد و خیرین علاقمند برای حمایت از این مراکز می‌توانند به مشاور شهردار در حوزه امور بانوان مراجعه کنند.

خانوارزنانشهردارشهرری
نظرات (0)
Add Comment