روايتي از سازندگي گروه جهادي “شمس الشموس” در روستاي “ابوفلفل” + تصاوير

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از بسیج سازندگی، جاده‌هاي داغ خوزستان بعد از اينكه ما را به آبادان رساند، به ما سراب‌هايي نشان داد كه آيا بعد از اروند كنار روستايي هم وجود دارد؟ چند بار در مسير پر پيچ و خم و جاده خشك اروند كنار گم شديم و بعد از يك خواب عميق خود را در ميان نخلستان‌هاي زيباي روستاي “ابوفلفل” ديديم.

به همراه فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهاي جهادي کشور وارد يك حسينيه شديم كه تعدادي از دانش اموزان كم سن و سال جهادگر از شدت خستگي در آنجا خواب بودند و بسياري از آنها در حيات حسينيه دور هم منتظر ورود ما. ساعت 17 بود، داغي آفتاب و خستگي راه ما را به يكي از روستاهاي اروند كنار نزديك به خليج فارس رساند.

نهرهايي كه به تازگي خشك شده بودند و لنج‌هاي به گل نشسته به اين روستاي خسته زيبايي خاصي بخشيده بود. خانه‌هاي فرسوده كه هنوز نشاني از جنگ دارند قلب‌ها و چشم‌ها را مي‌آزرد. گروه جهادي شمس الشموس ري به اين روستاي دور افتاده آمده بود كه با كار جهادي بتواند شكلي تازه و نو به اين خانه‌هاي كهنه دهد.

حجت الاسلام و المسلمين عبدالحسين مسلمي، مسئول گروه جهادي شمس الشموس مي‌گويد: قبل از نوروز 95 يك گروه تحقيق براي شناسايي افراد محروم و فقير اعزام كرديم و 5 روز قبل از آغاز سال نو به همراه 68 دانش اموز مسجد امام محمدباقر(ع) ري به اين روستا وارد شديم.

وي مي‌افزايد: بيشتر كارهاي گروه جهادي شمس الشموس در منطقه اروند كنار در حوزه عمراني است و در اين اردو سعي كرديم برخي از مشكلات خانه هاي محروم را با ساخت حمام، سرويس بهداشتي، ديواركشي، موزاييك كاري، مشكلات فني برق و آب حل كنيم تا گامي براي اميدوار كردن آنها به زندگي برداريم.

مسئول گروه جهادي شمس الشموس بيان مي‌كند: كارهاي جهادي اين گروه در نوروز 94 در جزيره مينو انجام شد و در تابستان نيز به ايلام و كرمانشان نيز اعزام شده ايم. اگر خداوند بخواهد اين مسير را امسال هم ادامه مي‌‍دهيم تا به خير منتهي شود.

وي عنوان مي كند: جنگ تحميلي كشاورزي و نخلستان‌هاي اين منطقه را نابود كرده است و فقط كساني كه توانمندي دارند براي كار به دريا مي‌روند، به نظر بنده مهم‌ترين مشكل مردم اين روستا بيكاري است و در آينده بايد زمينه اقدامات اقتصادي در اين روستا فراهم شود.

سردار محمدرضا نقدي، فرمانده قرارگاه مرکزی اردوهاي جهادي کشور كه در جمع جهادگران حاضر شده بود با جهادگران نوجوان بسيجي به گفت‌وگو پرداخت و از وضعيت آنان مطلع شد. وي همچنين از بوميان حاضر در جمع نيز درباره وضعيت اشتغال مردم و نحوه كسب درآمد آنها صحبت كرد.

سردار نقدي با بيان اينكه در گذشته گروه‌هاي جهادي خوزستان به اين منطقه آمده بودند و حسينيه و مسجد در منطقه اروندكنار ساخته بودند، گفت: هرچند روستاهاي اين منطقه كمي پراكنده هستند و كار سخت است اما همه اين مشكلات با اقدامات جهادي و روحيه بسيجي جوانان برطرف مي‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با اشاره به صيد انواع ماهي دريا در منطقه اروند كنار، به پرورش ماهي‌هاي دريا در نهرها تأكيد كرد و اظهار داشت: براي پايلوت بايد در اين منطقه اين حوضچه پرورش ماهي دريا احداث شود و اگر اين حوضچه تا سال آينده جواب داد، در سال آينده براي توانمند كردن مردم در اين حوزه اقداماتي انجام شود.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين بيان كرد: مهم‌تر از خانه سازي در مناطق محروم، توانمند كردن مردم است. اگر مردم توانمند شوند خودشان خانه مي‌سازند و اقدامات اردوهاي جهادي بايد بيشتر به سمت و سوي تحقق اقتصاد مقاومتي و توانمند كردن مردم باشد.

ناحيه بسيج شهرري امسال اقدامات متفاوتي براي محروميت زدايي در خوزستان انجام داده است، گروه هاي پزشكي اين ناحيه در شهرهاي بستان و حميديه با حضور 150 پزشك انجام شد و براي برطرف كردن مشكلات حاشيه شهر برخي از جهادگران بسيجي اين ناحيه به شهر كارون و منطقه ملاشيه اهواز اعزام شدند. همچنين با توجه به اهميت تحقق اقتصاد مقاومتي يك گروه متخصص از اين بسيجيان در خرمسشهر حاضر شد و عهده دار آموزش به مردم اين شهر شد.

بسیجشمس الشموسشهرری
نظرات (0)
Add Comment