روزانه 9760 تن پسماند در شهرستان ری دفع می شود

به گزارش راگانیوز ؛ زهره عبادتی افزود: روزانه هشت هزار و 500 تن پسماند از شهر تهران در آراد کوه و یک هزار تن نیز از شهرهای رباط کریم، اسلامشهر و بهارستان در مرکز دفع پسماند رباط کریم واقع در اراضی فشافویه شهرستان ری دفع می شود.
وی تصریح کرد: میزان تولید پسماند شهرستان ری نیز روزانه حدود 260 تن است که در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه دفع و بازیافت می شود.
وی با بیان اینکه متاسفانه در سال گذشته سرانه تولید زباله در تهران به دلیل مصرف گرایی مردم در حدود 70 گرم افزایش یافته است، عنوان کرد: 88 درصد پسماندهای تولید شده در استان تهران به شهرستان ری منتقل می شود.
عبادتی ادامه داد: روند افزایش تولید زباله اگر به همین صورت افزایش یابد به زودی شاهد فاجعه زیست محیطی در سطح شهرستان ری خواهیم بود.

** روزانه بیش از 3 هزار تن پسماند ساختمانی در شهرستان ری تخلیه می شود
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه با بیان اینکه بخش بیشتر نخاله های ساختمانی و خاک های حاصل از گود بردارهای تهران وارد این شهرستان می شود، افزود: روزانه سه هزار و 560 تن انواع نخاله های ساختمانی به صورت غیر مجاز در ری تخلیه می شود.
عبادتی ادامه داد: 560 تن از نخاله های تولید شده برای شهرستان ری است و سه هزار تن دیگر عمدتا از شهر تهران به این شهرستان وارد می شود.
وی با بیان اینکه چال نخاله محمود آباد جوابگوی نخاله های وارد شده به شهرستان ری نیست، اظهار کرد: بخش اعظم نخاله های وارده شده در شهرستان ری به صورت غیر مجاز در حاشیه جاده های روستایی و زمین های خالی تخلیه می شود.
مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر 23 جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است. روزانه انواع پسماند از منابع مختلف تولید همچون مناطق 22 گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و … جهت امحاء و دفع به این مرکز ارسال می شود.
در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحد های پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره کرد.

ایرنا

شهرریپسماندکهریزک
نظرات (0)
Add Comment