رونق نذری پزی در روز شهادت امام علی(ع)/اجرای طرح کرامت در شهرری

به گزارش راگانیوز ، مردم شهرستان های استان تهران پس از شرکت در لیالی پرفیض قدر و سر دادن نوای بک یا الله و الهی العفو، در روز شهادت مولای متقیان حضرت علی علی(ع) در برنامه های ویژه شهادت آن حضرت شرکت کردند.

در شب شهادت امام علی(ع)، بسیاری از مناطق استان تهران شاهد برپایی ایستگاه صلواتی و پذیرایی از عزاداران و حاضران در مراسم احیای شب های پرفیض قدر بود و ویژه برنامه های مختلفی در اماکن مقدس این استان نظیر حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حرم امام راحل، کهف الشهدا، امامزادگان واجب التعظیم و مساجد استان تهران برگزار شد.

اجرای طرح کرامت با سلامت در شهرستان ری

همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع)، آیین نذری پزی در نقاط مختلف استان تهران آغاز شده و بسیاری از ارادتمندان به آن امام همام در حال تدارک برای پذیرایی از روزه داران در روز شهادت آن حضرت هستند.

بر اساس رسم هایی که در میان برخی مناطق استان تهران وجود دارد، اعضای فامیل در خانه کسانی که اقدام به پخت نذری می کنند، جمع شده و در ثواب این امر شریک می شوند.

همچنین سفره های افطاری با حضور خانواده ها و اعضای فامیل در روز شهادت امام علی(ع) پهن می شود و بسیاری از مردم استان تهران در این روز، میهمان سفره با کرامت مولای متقیان هستند.

تحت پوشش قرار گرفتن ۷ هزار نیازمند در طرح یک لقمه مهربانی

در شهرستان ری نیز طرح کرامت با سلامت با محوریت شهرداری منطقه ۲۰ در حال اجرا است، به طوری که در این طرح، اطعام و برپایی ضیافت افطاری ویژه بیش از ۶۰۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار، ایتام و نیازمندان در دستور کار قرار دارد.

توزیع بسته های حاوی اقلام بهداشتی ویژه نیازمندان نیز از جمله طرح هایی است که از سوی شهرداری منطقه ۲۰ همزمان با لیالی قدر و شهادت امام علی(ع) اجرا شده است.

همچنین طرح یک لقمه مهربانی نیز در شهرستان ری در حال اجرا است و به گفته مسئولان با کمک خیرین، تاکنون بیش از هفت هزار نیازمند تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

بر اساس گزارش خبرنگار مهر، آیین های ویژه عزاداری و سوگواری شهادت امام علی(ع) در شهرستان های ورامین، پیشوا، قرچک، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر، شهریار، ملارد، شهرقدس، بهارستان و سایر مناطق استان تهران ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت اولین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، استان تهران سیاهپوش و عزادار اول مظلوم عالم شده است.

امام علیشهادتشهرری
نظرات (0)
Add Comment