زمینه شناخت بیشتر شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برای جوانان فراهم شود

به گزارش راگانیوز ؛ سیدمحمد موسوی  به مناسبت هفته ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، با اشاره به اقدام ارزنده حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)  در باب عرضه دین ادامه داد: جوانان کشور ما هم باید از این کار بزرگ حضرت عبدالعظیم (ع) درس بگیرند و عقاید، فکر و ایده خود را با روحانیان، والدین و افراد واجد شرایط در میان بگذارند تا در آینده خطری آنان را تهدید نکند.

وی به ولایت‌مداری حضرت عبدالعظیم (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان به‌رغم اینکه خودشان امامزاده و یکی از بزرگان علم حدیث بودند، روزی به خدمت امام هادی (ع) رسیدند و عقاید و اعتقادات خود را به ولی‌ امر زمان خود برای اینکه اشتباهی در آن‌ها نباشد، عرضه کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه مربیان و معلمان در تربیت دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور نقش به‌سزایی دارند، عنوان داشت: مربیان و معلمان باید دانش‌آموزان را به انجام فرایض الهی، دینی و ادب اسلامی هدایت و ترغیب کنند تا آینده کشور بیمه شود.

موسوی افزود: با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستان، برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی در حوزه اجتماعی و دینی تدارک دیده که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگری نیز در حال انجام شدن است.

یادآور می‌شود؛ حضرت عبدالعظیم (ع) از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می‌رسد.

ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدس مدینه به دنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

29 آذرماه تا پنجم دی‌ماه سال‌جاری (اول تا هفتم ربیع‌الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) نامگذاری شده است.

فارس

 

ارشادشهرریفرهنگ
نظرات (0)
Add Comment