زمین ری قابلیت تبدیل شدن به قطب زعفران را دارد/ ری محلی برای تجمع معضلات تهران و محروم از مزایای اولیه

به گزارش راگانیوز ، سهیلا جلودارزاده نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: شهرستان ری ظرفیت گسترده ای دارد اما متاسفانه دچار عقب ماندگی های جدی در مسیر توسعه و عمرانی شده است.

وی افزود: شهرستان ری به لحاظ ظرفیت باستانی که دارد، هر نوع توریست زیارتی و باستان شناسی را می تواند جذب کند و این امتیازی ویژه برای این منطقه است که باید به درستی از آن استفاده شود.

جلودارزاده ادامه داد: وجود واحدهای صنعتی در شهرستان ری این منطقه را به مرکز صنعتی تبدیل کرده که رفت و آمد های زیادی صورت می گیرد و ادارات نمی توانند جوابگوی ظرفیت منطقه باشد.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه تمام آلودگی های شهر تهران به این منطقه وارد می شود، اظهار داشت: اداره محیط زیست شهرستان ری با این همه آلودگی زیست محیطی که در این منطقه وجود دارد، به تنهایی توان برخورد ندارد.

جلودارزاده با اشاره به اینکه زمین ری از گذشته مورد توجه و اهمیت بوده است، گفت: شهرستان ری زمین حاصلخیزی دارد و اگر کشت زعفران کار شود، بدون شک این منطقه به یکی از قطب های این طلای با ارزش ایرانی تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه این منطقه ظرفیت خوبی برای توسعه دارد، گفت: روستاهای شهرستان ری قبلا تفرجگاه های تهران بوده که در حال حاضر به مخروبه تبدیل شده؛ از روستای قلعه نو با چندین آثار باستانی فقط خرابه ای باقی مانده است که لازم است بنیاد مسکن مسائل روستاها را بازنگری کند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: شهرستان ری با ظرفیت زیادی که دارد، دارای مشکلات فراوانی است که در سال های گذشته رسیدگی جدی بر آنها صورت نگرفته است که بر همین اساس نمایندگان مردم تهران و ری در مجلس برای پیگیری مطالبات مردم ری اقدام به افتتاح دفتر نمایندگان در شهرری کرده اند تا همه ۳۰نماینده تهران با حضور در این دفتر از نزدیک با مشکلات منطقه آشنا و در ارتباط مستقیم با مردم به رفع مشکلات بپردازند.

وی اظهار داشت: در قبال معضلاتی که ری متحمل آنها شده است، هیچ امتیازی برای این شهرستان تعلق نمی گیرد و حتی از دریافت مزایای معمولی که دیگر شهرستانها دریافت می کنند، محروم است.

جلودارزاده در خصوص مستقل شدن ری از تهران اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است مردم، معتمدین، احزاب، فعالان سیاسی و فرماندار به صورت جدی این مطالبه را پیگیری کنند تا دلایلی از جمله درآمدهای بالای بهشت زهرا و شهرک های صنعتی که مانع این امر است، برداشته شود.

زعفرانشهررینماینده مجلس
نظرات (0)
Add Comment